GolfG60Syncro Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by kas så lenge man ikke bestiller en jobb eller et objekt fra et produksjonsfirma så er etter norges lover forbudt å kreve forskudd som firma Det er nettopp det, men de som er nevnt ovenfor vet å sno seg unna den tror jeg. De sier feks: "Dette er varer vi vanligvis ikke selger, og HVIS vi skulle tatt det inn måtte det EVENTUELT blitt ved forskuddsbetaling, men....." Da er det litt vanskelig å si nei, hvis det er noe "need to have" til bilen :) som er vanskelig å skaffe.... For eksempel.... Er det ikke litt sånn? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Det er nettopp det, men de som er nevnt ovenfor vet å sno seg unna den tror jeg. De sier feks: "Dette er varer vi vanligvis ikke selger, og HVIS vi skulle tatt det inn måtte det EVENTUELT blitt ved forskuddsbetaling, men....." Da er det litt vanskelig å si nei, hvis det er noe "need to have" til bilen :) som er vanskelig å skaffe.... For eksempel.... Er det ikke litt sånn? jeg tar forskudd ved varer som skal spesial-lages eller leveres rask.50% men jeg har lov til det og det finnes altfor mye useriøse kunder som skal ha en ting også hører man aldri mer fra de. vi har hatt enormt mye rot selv men med nye lokaler vil nok alt bli mer ryddig og organsisert. mvh kas at Creative Composites Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Jeppe: Hadde en kar bulket bilen min og stått ansvarlig uten å gjøre opp for seg, så hadde jeg f**** meg slått en slegge i taket på bilen hans så den hadde blitt like rammeskakk som en mongis :mad: Haaater slike firma! Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 høres meget seriøst ut ja....kjipt å tape penger slik da... Moralen er ve: Aldri forhåndsbetal... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by kas jeg tar forskudd ved varer som skal spesial-lages eller leveres rask.50% men jeg har lov til det og det finnes altfor mye useriøse kunder som skal ha en ting også hører man aldri mer fra de. vi har hatt enormt mye rot selv men med nye lokaler vil nok alt bli mer ryddig og organsisert. mvh kas at Creative Composites Skjønner den siden av saken og, uten tvil. Dette er full av unge folk som "skal ha" og tror de får penger om en uke osv osv.... Da er et "depositum" av denne typen ofte nødvendig. Kjenner GODT til det, for jeg driver litt på hobbybasis med det samme via et lite foretak i oppbyggingsfasen. Men: Forskjellen på deg og de ovennevnte er jo at du leverer. Og det er jo en noenlunde betydningsfull forskjell i denne sammenhengen.... ;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Må komme med en liten "gla' historie" inni alt dette... Nesbru Bil klarte å kjøre inn i bilen min da den stod utenfor. De ordnet opp helt uten noe krangel, ordna oppretting, leiebil osv. De ble ført opp som betalende hos oppretter og leiebilselskap, og de gjorde opp for seg som avtalt. Synd ikke alle er like greie. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by triggerhappy Må komme med en liten "gla' historie" inni alt dette... Nesbru Bil klarte å kjøre inn i bilen min da den stod utenfor. De ordnet opp helt uten noe krangel, ordna oppretting, leiebil osv. De ble ført opp som betalende hos oppretter og leiebilselskap, og de gjorde opp for seg som avtalt. Synd ikke alle er like greie. Alltid herlig med såne folk. En ting jeg liker SKIKKELIG godt, er når ting er ferdig FØR tida, eller litt BILLIGERE enn avtalt..... Det lukter god butikk..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Får ikke sagt det nok. Betaler aldri før du har varen foran deg. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swidish Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Vestfold styling & tuning er her fortsatt de, og jeg er ikke annet en fornøyd med dem Siter PUSS!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CossieMerc Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by kas så lenge man ikke bestiller en jobb eller et objekt fra et produksjonsfirma så er etter norges lover forbudt å kreve forskudd som firma Jasså? Er det en bekjent av onkelen til naboen som har fortalt deg dette? :) Fra spøk til alvor, det er faktisk helt lovlig (se Forbrukerrådet sine hjemmesider), men om det kan anbefales er en annen sak. Det kan nok lønne seg å ta en telefon til Forbrukerrådet og høre om det ligger inne noen klager på firmaet før man forskuddsbetaler. Siter http://www.carzonic.no/ - Bilstereo til fornuftige priser! - MB 190E 2.3-16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Originally posted by CossieMerc Jasså? Er det en bekjent av onkelen til naboen som har fortalt deg dette? :) dust. nå er det forskjell på forbruker og forhandler... Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eek Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 historie fra vs&t: jeg trengte girkasse og kontakta ole her på forumet. han sa han hadde en girkasse til meg for 1500kr. ok, billig tenkte jeg og gikk for den..Kjøpte girkassen og fikk ingen kvittering.. men fikk han til å skrive bakpå kort-terminal kvitteringen... jeg fikk da en girkasse som IKKE passa på min golf gti. Den var totalt annerledes og flensene var jo 10mm mindre, siden gti har større flenser.. men han sa jo hvertfall at den skulle passe. når jeg kontakta han og sa den ikke var lik, skulle jeg bare bytte over flensene.. det gikk så greit atte sa han. men den var helt annerledes, og jeg kontakta møller. den girkassa jeg fikk av han var relativt gammel, fra golf 1 eller noe lignende.. og det gikk ikke å bytte - som han sa. jeg ringte og sa hvordan det lå an. Greit nok, jeg kunne komme å bytte den. For han hadde en til.. Jeg stikker bort, men han hadde ikke finni den frem.. skulle ringe dagen etter. Jeg ringte hele uka, uten at han fant den frem. Den lå bakerst i hallen hans, og trengte truck for å flytte mye greier. Jeg skulle komme på fredag, da skulle han ha den klar til meg. Jeg ringte flere ganger på fredag, og han skulle finne den frem seinere. Det sa han hver gang. Til slutt reiste jeg bort, og da hadde han ikke finni den frem. Han sa han hadde leita overalt, men kunne ikke finne den.. Han trudde kanskje den lå i moss(?) og jeg kunne få den over helga. Da sa jeg fint nei, og spørte om pengene tilbake. For jeg trengte girkasse til bilen KJAPT. Utrolig nok sa han ja.. bladde opp pengene fra lomma og ga meg 1500kr cash. Siter polog40 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golden Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 Virker ikke som det er så mange av "tuningsfirmaene" i norge som er så veldig seriøse, hørt mye forskjellig, men det meste er negativt. Personlig syns jeg be4you ikke er noe å skryte av, har ikke bestilt annet enn gis4 filmen med en gang den kom, hadde den ikke på lager men han lovte å ringe meg så fort han fikk den og at han skulle holde den av, noterte ned navn tlf nr å adr å alt så da tnkte jeg at han kom til å gjøre det, men neida han har enda ikke ringt:rolleyes: sendte en mail å spurte om diverse ting for 2mnd siden å, har ikke fått svar på det heller enda, menmen:rolleyes: eneste firmaet jeg ikke har hørt noe negativt om er crazy tuning, sist jeg leste om en som handlet der, fikk han varene etter han ble lovt dem, men han fikk til gjengeld et stort fradrag i prisen, tyder på bra kundeservice;) er nok uten tvil der jeg kommer til å handle neste gang:D de fleste på honda forumet advarer mot både powerzone å topstyling, mer enn det aner jeg ikke, er nok alltid noen misfornøyde kunder rundt omkring, han ene her på forumet, husker ikke hvem, hadde 40k som han hadde betalt til powerzone på forskudd og fler mnd(tror jeg) etter hadde han enda ikke fått varene:rolleyes: men som sagt, jeg har ikke prøvd å handle av annet enn be4you, så jeg snakker bare om hva jeg har lest å hva andre har sagt... Så får dere ikke bli for sure på meg for det jeg har skrevet nå, sikkert noen som er uenige ;) Men creds til crazy tuning, virker som et seriøst firma som virkelig vil lykkes.;) Siter R32 Skyline med hvite skilter og litt mods x 318ic vinterbil x 93-modells 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Originally posted by swidish vr6 Vestfold styling & tuning er her fortsatt de, og jeg er ikke annet en fornøyd med dem Pipen har en annen tone, nå, yes? Ufattelig tragisk, og du bør linke tråden din i denne Swidish... Viktig å få frem hva slags faenskap disse driver med... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by Golden eneste firmaet jeg ikke har hørt noe negativt om er crazy tuning, sist jeg leste om en som handlet der, fikk han varene etter han ble lovt dem, men han fikk til gjengeld et stort fradrag i prisen, tyder på bra kundeservice;) Men creds til crazy tuning, virker som et seriøst firma som virkelig vil lykkes.;) Er ingen som tør å si noe negativt om dem ;) :D Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg