Muradi Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 (endret) Vet ikke om dette var riktig underforum, men jeg prøver meg: Jeg har en Volvo 740 GLE stasjonsvogn, med en 2.3 innsprøytningsmotor (ca. 116hk), den veier 1400kg + passasjerer og fører. Men drivstoff måleren min er ikke helt som den skal være, så jeg kan ikke på den enkle måten finne ut hvor mye bensin bilen bruker på mila. Så jeg lurer på om noen av dere bileksperter kan hjelpe meg å finne ut det ved hjelp av de opplysninger jeg har kommet med? Kan legge til flere opplysninger hvis det trengs. Og forresten, noen gode tips for å få ned drivstoff forbruket? (Bortsett fra å la bilen stå i ro) Takk :) Edit: Kan også legge til at jeg kjører rolig og for det meste landeveiskjøring. Har som regelt 1500-2000 rpm under kjøring. Endret April 22, 2010 av Muradi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Fyll full tank, sett triptelleren på 0, kjør f.eks 10 mil, fyll full tank igjen, så se hva som står på triptelleren, og rekne ut ifra hvor mye du måtte fylle på igjen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Om du skriver hvilken motor du har er det sikkert noen som vet hva den bruker på milen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muradi Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Om du skriver hvilken motor du har er det sikkert noen som vet hva den bruker på milen :) Vet ikke helt hvilken type, er det noe man kan finne ut ved å lese vognkort/manual? Vet bare at det er en 2.3 liter, 116hk og innsprøytning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Er det turbo på den? Elektrisk eller mekanisk innsprøytning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 740 skal bruke mellom 0.8 til 1.0 på pen langkjøring, avhengig av motortype. Å la bilen stå i ro, og planlegge kjøingen din er den mest effektive måten å spare bensin på. Ellers kan du sjekke at lufttrykket er riktig, gjerne 0.2 bar overfylt, og at tenningssystem og luftfilter er i perfekt stand. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muradi Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Er det turbo på den? Elektrisk eller mekanisk innsprøytning? Ikke turbo, og jeg regner med det er mekanisk siden det er en gammel model(?). Forresten, kan B230F være navnet på motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg