Gå til innhold

Fokus på Focal

Ranger emnet


quattromaniac

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for å lage min lille prosjekttråd:-)

 

alt arbe er allerede gjort men orka ikke sitte å legge inn bilder en om gangen så samla alt til slutt..

 

mitt mål med prosjektet var å fremskaffe overlegen lydkvalitet samt tonnevis med kraft og jeg mener for mitt vedkommende at oppdraget ble vell utført..

 

si det dere vil om layout og utseende, men jeg var altså ikke ute etter et pønteanlegg som jeg kunne showe med.. skal man gjøre det slik blir det bare flere kompromisser, og dessuten er jeg ittno designer akkurat!

 

men for all del! tar imot all ris og ros med takk:-)

 

Det hele starta med litt titting på nett og smådrømming om en lydfølelse som om ikke gav RO i sjela, så skulle den ihvertfall etterlate seg en følelse av tilfredshet..

 

kom etterhvert snublende over disse her

http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=19022

og basillen beit!

Endret av quattromaniac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å røske litt liv i disse såkalte råtassene bestemte jeg meg for å gå "hele veien" så det ble invistert i 2 stk focal fp.2.150...

400rms i 4 ohm på hver side av bilen burde holde stålkontroll på det meste!

på venstre side av bildet ser dere den ene av de to.. den andre sto i bilen da bildet ble tatt ettersom dette prosjektet har vært litt av og på med div utstyr.

037-1.jpg[/img]

010.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deretter var det tid for litt forflytning av luft!

bassen var i og for seg bra nok, men ettersom jeg hadde 2 stk focal utopia 33wx "liggende" var det naturlig å la de bli med i fellesskapet;-)

029.jpg[/img]

som vist på et av bildene over så er det 2 stk Rockford T10001bD 2 kanalere som får jobben med å riste liv i disse..

ja, helt riktig! 4 forsterkere... planen er å mekke på et lite kraftverk av en dynamo under huven i sommer for å forsyne alle sammen, men foreløpig er det kun en 90A som får prøve seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha grua meg noen uker satte jeg igang med kassa..

mye beregninger og alternative utseender ble vurdert, litervolum og refleksportens størrelse og hele sullamitten klarer jeg ikke selv, så sendte avgårde en mæjl til focal-france og utrolig nok gadd de å gi meg beregninger på en ferdig tunet kasse:-) 47 liter 10cm * 21,5 cm port..

heldigvis fulgte jeg med i geometritimene, så kassa skal være i henhold til disse spes.

005.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår