Gå til innhold

Kaldstartsystem kjøpes!

Ranger emnet

VWLOVAH

Anbefalte innlegg

Originally posted by VWLOVAH

Supert, hvis du har en haynes bok finner du den lett...

Det er en brun bryter som står ovenpå et kjølerør som går inn i blokka over oljefilteret litt mot høyre...

Skal prøve å skanne inn bilde fra haynes boka imorgen...

Har du ledningen og kontakten til kaldstartdysa også?

Har ett par ledningsnett liggende tror jeg så noen kontakter finnes det vel alltid. Men har nok ikke bryteren

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet siden du skal kjøpe nye dyser og bryter? Jeg fikk nylig problem med kaldstarten på min, får ikke bensin fra kaldstartsdysa. Har prøvd å bytte dysa uten suksess.

Er det termotidsbryteren som styrer om kaldstartsdysa skal aktiveres (temp under 30 grader)?? Kan denne isåfall bypasses for å teste om det er denne som er gåen?

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Baldrick!

Problemet mitt er at min ikke får riktig blanding ved kaldstart, jeg må NIruse den i flere minutter før den kommer seg.

Har fått tips om å ta av kontakten til termotidsbryteren å så starte da finner du ut om det er den som fucker opp, er jo mest sannsynlig den uansett da men da har du sjekka det. Termotidsbryteren er den brune kontakten som sitter på toppen av det øverste kjølerøret som går inn i toppen...

Hjelper nok heller lite å byte dysa, med mindre den er tett.

Men en ny termotidsbryter koster 1800 kr så isteden for å bytte den kan du bare sette strøm direkte inn på kaldstartdysa og strekke ledning inn til dashbordet og montere en bryter da har du fiksa deg en "CHOKE" hehe. Bare vipp på bryteren når du skal kaldstarte å skru den av når du hører på motoren at den får for mye bensin. Genial patent egentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig likt ut som min ja!

Vi prøvde igår å ta av kontakten på termotidsbryteren, uten noen forskjell... prøvde også å "kortslutte" den også det uten resultat. Men det er nok heller som du sier at en må få satt på strøm og at dysa da pøser ut bensin :) Får se om vi finner en ny bryter og prøve med den, må kunne gå ann å få tak i brukt!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider