Gå til innhold

Saab 900ng 1995 Tzunami Edition

Ranger emnet


Jchm

Anbefalte innlegg

Ja, var godt å få den igang igjen :D

men virker som om det er noe feil instilling på giroverføringen eller noe, det er akkurat som om det er 3-7 gir og ikke 1-5 :P

Girspaken er litt løs, og litt vrien å få i gir fra posijon 3 og oppover, noen som har vært borti dette eller vet hva det kan skylles?

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg igjen fått fikset litt på bilen, fant ut hva som var feil, en pakning i giroverføringen som hadde hoppet ut og lå løst inne i mansjetten. Det var utroolig deilig å kunne dra på hele veien fra 0 til godt oppi fartsgrensen og vel så det :p

 

Her er iallefall noen bilder, se og nyt det møkkete motorrommet mitt :)

 

IMG_2059.jpg

Bilen på bukk endelig, med improvisert motorløft.

IMG_2065.jpg

Høyt skal den stå!

IMG_2072.jpg

Verksted hører hjemme i bagasjerommet! ;)

IMG_2078.jpg

Kassa endelig nede etter rundt 6 timers jobbing delt over 2 dager.

IMG_2079.jpg

Rimelig tomt motorrom!!

IMG_2084.jpg

Gammel vs. ny clutch! dæven til slitasje det var på clutchen! på tide med ny ja ;)

Endret av Jchm
Rydding i tekst

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg igjen fått fikset litt på bilen, fant ut hva som var feil, en pakning i giroverføringen som hadde hoppet ut og lå løst inne i mansjetten. Det var utroolig deilig å kunne dra på hele veien fra 0 til godt oppi fartsgrensen og vel så det :p

 

Her er iallefall noen bilder, se og nyt det møkkete motorrommet mitt :)

 

IMG_2059.jpg

Bilen på bukk endelig, med improvisert motorløft.

IMG_2065.jpg Høyt skal den stå!

IMG_2072.jpgVerksted hører hjemme i bagasjerommet! ;)

IMG_2078.jpg Kassa endelig nede etter rundt 6 timers jobbing delt over 2 dager.

IMG_2079.jpgRimelig tomt motorrom!!

IMG_2084.jpgGammel vs. ny clutch! dæven til slitasje det var på clutchen! på tide med ny ja ;)

 

pen bil.

 

blei det viggen clutch??

 

clutchen kunne sett værre ut! :P

13062008053.jpg

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojda! :P jeg hadde vel ikke noe mer å gå på idetheletatt på lamellplata tror jeg, og heller ikke på utløserlageret, totally gone! :P

 

ble ikke viggen-clutch nei, snakket med speedparts, og de sa at den ikke passa bilen min, men at jeg burde bytte slavesylinder, noe jeg ikke har :s menmen, ble iallefall org. clutch da

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fôrbannade! når det ene er fiksa så må det skje noe annet.

 

Resume av mine siste måneder "med" bil:

 

Kjørte bilen fra oslo til bardufoss 2. januar

Da jeg var sørover en uke skulle en venninne låne bilen en kveld, men fikk ikke start, så hun filte noe så til de grader med nøkkelen så rotor og fordelerlokk gikk til helvete!

 

Mandagen en uke senere fikk jeg bytta delene, og satt avgårde til tromsø på fredagen, noen mil av gårde mistet jeg total motorkraft, og ble stående midt ute i ødemarka.

 

En uke senere fikk jeg tauet den tilbake med hjelp fra en corolla fra 88-ish. bilen sto i uker, og ny clutch kom endelig i midten av februar, men øvelser og diverse sto til hinder for at jeg kunne begynne å fikse bilen. Men etter utallige uker begynte jeg for snart 2 uker siden å mekke litt, fortsatte torsdagen etter, og 2 på natta var jeg endelig ferdig! fredag var det klart ut å prøvekjøre, men merket at det var noe som ikke stemte med giret, 1. og 2. manglet! :o

 

Mandag for snart en uke siden var det igjen å mekke litt på bilen, se hva som var feil med giret, og med rundt en times tid under bilen fant jeg feilen, en pakning i giroverføringen som hadde hoppet ut av sporet sitt, og gjemte seg i mansjetten.

 

Fredagen kom og bilen fungerte ypperlig! lørdagen derimot, begynte det å ryke fælt fra motorrommet, og etter litt fikling fant jeg ut at et hjul til drivreima hadde rusta fast, og slet på reima, men jeg kom meg til statoil og pøste på med litt crc-spray, og det gjorde under, trodde jeg.

 

Med min optimisme satt jeg og 3 kompiser av gårde til sverige! motoren brumma og musikken runget i høyttalerne, hvor vi kom hele veien til gratangsfjellet der det plutselig nappet i rattet, og servoen falt ut, batterilampa lyste sammen med "brake"-lampa, og motortempen steg kraftig. Da vi kom over toppen, slo jeg av motoren, og tempen gikk fort nedover. men da vi rullet inn på shell, og poppet panseret fant jeg ut at det jeg minst av alt håpet at hadde skjedd var en realitet, og det hjulet som hadde rustet fast var helt borte, og drivreima lå og slang i motorrommet!

 

Så nå står bilen på verksted, og jeg sitter her igjen uten bil som fungerer!

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er noe drit, så skal ringe verkstedet i morgen og høre litt om tid og kostnader!

Har lagt den ut for salg ja, har egentlig bare hatt problemer med den etter at jeg kjørte den opp her! er jo nesten ingen som tør å sitte på med meg, ettersom det skjer noe hele tiden :P men får se da, har ikke bestemt meg 100% for å selge enda, men at den forsvinner før høsten er nok stor sannsynlighet for! er snakk om økonomi når man skal studere og muligens flytte ut osv vettu ;)

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår