Gå til innhold

Saab 900ng 1995 Tzunami Edition

Ranger emnet


Jchm

Anbefalte innlegg

Legger ut en tråd på saaben min da jeg skal begynne å gjøre litt med den, og tenkte å dele "prosjektet" med resten av verden.

Det er ikke noe stort prosjekt, men litt smågreier som skal fikses og endres på. Det strekker seg over et større tidsrom da økonomien ikke er på sitt sterkeste, men litt skal nå gjøres!

Bilen er en 900ng fra 1995, den står per dags dato med originalfangere, selvfølgelig lakket helt ned, den står også med gåen clutch, så det er det som prioriteres nå, og håper å få byttet den så fort som det lar seg gjøre.

 

Ting som er gjort med bilen:

Realcar-styling

Carbon-look dashboard

Pioneer/Dynabel-anlegg

 

Planer foreløpig:

Clutchbytte

9-3 grill

9-3 bakluke

Realcar bakfanger, da den gamle sprakk opp sensommer i fjor

Anlegg-oppgradering med div. Dynabel-stasj

Åpent luftfilter

 

Så var det bildetid:

 

IMG_1115.jpg

Sånn sto bilen i sommer

 

Std.jpg

Sånn bilen står nå (tatt like etter at jeg byttet til org. fangere igjen)

Endret av Jchm
Bilder

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! ;) Den fargen der ass. Gjør noe med meg :P

Ser bra ut det der! Har Carbon panel i min jeg også, gir et godt løft inni bilen :)

 

Fått handla inn ny clutch og sånt ell? KLart for bytte?

 

Hvordan felger har du på den? BBS CH?

 

Tenkte å kjøre bilen min opp igjen etter neste perm, faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør et godt løft ja ;) Stemmer, BBS CH passer bilen veldig bra! :D

 

Clutch og alt er klart til å bytte, så skal få den inn på motorklubben i morgen, må vel la den stå der til torsdag ettersom jeg tviler sterkt på at jeg blir ferdig på 4 timer :P

 

Får ta noen bilder sammen da, når bilen din kommer oppover ;) blir mai-permen det eller?

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør et godt løft ja ;) Stemmer, BBS CH passer bilen veldig bra! :D

 

Clutch og alt er klart til å bytte, så skal få den inn på motorklubben i morgen, må vel la den stå der til torsdag ettersom jeg tviler sterkt på at jeg blir ferdig på 4 timer :P

 

Får ta noen bilder sammen da, når bilen din kommer oppover ;) blir mai-permen det eller?

 

Er det orginal farge eller?

Pene de felgene ja ;) 17" eller 18"?

 

Hehe ja, da skal en være effektiv ihvertfall. Er det i vedlikeholdshallen motorklubben er? Kanskje jeg stikker bortom en tur.

 

Jepp :) Men bilen min er ikke fantastisk nå den da. Dårlig lakk på den. Pluss at jeg har sandblåst skjermbuene bak og skjermskjøten der. Og lagt på midlertidig lakk. Sånn at det ikke ruster opp igjen :) Må vel få tatt en polering før jeg reiser oppover igjen og.

 

Blir i Mai permen ja :) Så kjører jeg nedover igjen til sommerspermen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original farge ja ;) men har blitt opplakkert så vidt jeg vet av forrige eier.

17" felger, de ser litt små ut med stylingen da, men overlever sånt ;)

 

motorklubben er i vedlikeholdshallen ja, fra 18-22 hvis jeg husker riktig

 

Sånt fikser man vettu, er greit med motorklubben her, har mulighet til å mekke og ordne litt på bilen sin, er ganske greit :D

adm.assen vår ødela rotor, fordelerlokk og tennplugger, men fikk hjelp av han som driver motorklubben til å fikse det ;) er ikke akkurat mekaniker så hadde nok ikke funnet feilen selv :p

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :P kp4 hadde jo skimarsj i dag 3mila, så det tok litt tid før min gode hjelper kom :P men fikk nå bilen opp i heisen, fulgte haynes sånn høvelig, elektriske er nede, traversen nede, drivaksler så godt som ute, og neste som står for tur er å skru løs clutchhuset ;) blir nok masse jobbing på torsdag også ;)

 

Tok litt bilder, men siden pcen (ubuntu) er så dumt at det ikke klarer å finne bilder på kameraet mitt så blir det nok dårlig med bilder med det første :/

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er clutchen byttet etter noen lange nattestider, og sola nytes med vinduene nede og full fres! Bilder kommer iløpet av helgen

 

Bra :) Var å titta på bilen din når den stod ved messa idag. Gleder meg til jeg får bilen opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår