WhiteRaven101 Skrevet April 18, 2010 Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 Jeg trenger litt tips fra dere eksperter. Jeg har en Golf 3 (blå/lilla metallic, '95-modell) som har noen flekker her og der med overflaterust. I løpet av vinteren har det blitt mer rust, og NÅ tenker jeg at det er på tide at jeg får det fjernet. Jeg har aldri prøvd å pusse bort rust før, og lakkere etterpå, bare så det er sagt. Hvordan bør jeg gå frem med sliping, grunning og lakkering? Kan jeg bruke en "trekant-slipemaskin" (sånn grønn Bosch-maskin) for å fjerne rusten? Hvilken grunning bør jeg velge? Jeg har originallakk fra Møller, det er vel bra nok? Resultatet trenger ikke å være perfekt ettersom bilen er såpass gammel, men rusten må bort. Jeg skal se om jeg får tatt noen bilder... Takker for tips. PS: Jeg HAR sett at det er "sticky"-tråder om dette, men de var litt rotete og ikke så enkle å forstå seg på syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 sett heller bort bilen til kyndige slikt at det blir best mulig utført Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Problemet ved å la eksperter gjøre det, er at det er svindyrt. Det er mange penger siden bilen er såpass "gammel" (1995-modell som sagt)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Du kan starte med å lese toppen av forumet her, der ligger det endel informasjon om lakkering generelt. Prøv det først. Evt om du har noen spørsmål etter du er ferdig så skal jeg være behjelpelig med å svare deg :) Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uggsa Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 du må ikke bruke en trekantsliper fra bocsh ihvertfall. Kommer til å lage bulker for deg. Hvis du ikke har tilgang på ordentlig utstyr ville jeg latt noen andre ta seg av det, eller latt være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Si at jeg klarer å pusse bort rusten. Hva slags grunning bør jeg bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uggsa Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 epoxy... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg