thojen Skrevet Februar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Lurer på dette med målerne da... Sto noe om brun og blå trykkmåler i tillegg til hvit/svart? Betyr det at det er flere aktuelle trykkmålere som bør skiftes for å evt utelukke at det er feil med disse? Det snedige er at alarmen går kun når motoren har blitt varm, og turtallet ligger under 2000-2100, og forsvinner ved ca 2200. Det er dette jeg undrer litt over. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Trolig problemer med stempelet i oljepumpen... Slitt eller grader fra metallspon, du må nok skifte den, evt overhale... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Har lest litt i fabrikk-boka til Corrado om oljetrykk-alarmen. Ser nesten ut som om kanskje Møller må ta en kikk på bilen, grusomt usikker på hva det kan være som gjør at alarmen går. Blir vel sikkert litt dyrt å skaffe seg feilsøkingsutstyr/måleinstrument for dette. Hvis sensorer/ledninger er greie, er det vel kanskje nærliggende å tro at det er pumpa,da men.. Kanskje greit å få en feilsøking for å få det bekreftet uansett? Sto i boka at olje-temperaturen ikke skulle være over 85C?? Antar at det gjaldt for å ta denne testen på sensorene, og ikke generelt? Jeg har iallefall oljetemp på 96C når motoren er varm.. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Noen ulyder på motor da? Det første du bør gjøre er å koble til en oljetrykksmåler, koster ca 200 for en på biltema. Måleren monterer du hvor en oljetrykkmåler sitter i dag, helst på oljefilterbraketten, ta ut en måler og sett i ett t stykke og monterer begge målerne på den. Alt nødvendig til montering tror jeg følger med. Oljetrykk bør ligge på over 5 bar på kald olje og ca 3 bar når olja er 80 grader. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Du vet ikke hvilke gjenger det skal være? M12x1,5 eller M14x1,5? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Opplever ingen ulyder på motor nei. Alarmen går kun når motoren har blitt varm. Får vel ta en tur på Biltema eller Cd cardic til helga:) Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k-70 Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Du har ikke dårlige råde lager da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Ikke vet jeg. Er rimelig grønn på dette her. Har ikke fått testa med trykkmåler enda, kommer meg liksom ikke noen plass:) Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Originally posted by Polo Classic Du vet ikke hvilke gjenger det skal være? M12x1,5 eller M14x1,5? det var ca 10mm, veldig fingjenga. 10x1 kanskje? eller noen i tommer..... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Skal se i den feite VW-boka når jeg kommer meg hjem fra jobb, for å være sikker. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 i all verden er rådelager på engelsk da?;) Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Originally posted by thojen i all verden er rådelager på engelsk da?;) (con) Rod bearings Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Jeg driver å setter å setter på den turbotrykksmeteret, men hvor skal jeg montere den sendern? En av "hullene" over oljefilteret er vel til temperaturen og andre er vel en "nullpunkt" sender, som kun sender hvis trykket havarerer? Må jeg ha et sånt t-ledd som G60-Turbo prater om? Kan jeg ikke bare skru nedi senderen nedi rett over filteret a? og så koble den kabelskoen på senderen igjen? Da merker jo fortsatt den havarisensoren hvis oljetrykket er for dårlig..... Noe hjelp der ute???? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.