Gå til innhold

skiltet mitt foran er stjålet i natt

Ranger emnet


tømrer79

Anbefalte innlegg

når jeg kom på jobb i så oppdaget jeg at skiltet mitt foran var borte.skjønte noen hadde tatt det for dem hadde hvert borti extra lysa mine.dem hadde også ødelagt skiltplata mi.

har anmeldt det til politiet via tlf,men i morra skal jeg levere en skriftlig anmeldelse.

 

jeg må jo på biltisyntet for å få nytt skilt nr å greier.

skal dem da ha omregistreringsavgift for at noen har stjålet skiltet mitt???

mye koster det å bestille nye skilt a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du trenger ikke betale noe omregistreringsavgift så lenge bilen ikke skal omregistreres.

Men skriftlig anmeldelse må foreligge og den må du medbringe til ditt lokale Statens Vegvesen kontor sammen med utfylt skjema: http://www.vegvesen.no/binary?id=14981

Men du må nok betale for produksjon av nye skilt selv, men det koster ikke stort.

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du har lyst det.. Har lyst til å 'stjele' skiltene på Corollaen min så jeg får KE70000 :D

 

Kan være lurt med tanke på at folk da ikke kan misbruke de gamle skiltene dine om si tre år og du må igjennom samme greia igjen :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du iallfall spørre om på biltilsynet. Så lenge du har dine skilter og dine papirer i orden så trenger du nok ikke bytte skiltnr. Tror også at det koster litt mer enn 120,- for å få nytt skiltnr. Tror det er rundt 800-1000,-.

 

Behold eksisterende reg.nr. Du taper ingenting på det.

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør meg enn tjeneste og ikke snakk vås a..

 

Hvis skiltene dine er blitt stjålet betaler du ikke noe mer for å få et nytt skiltnummer.. Dette er bare en ekstra sikkerhet som tilbys, med mindre du har et fett nummer fra før av eller er knytta til det burde man velge et nytt nummer. Man betaler kun for selve skilta, som koster 120 kroner paret (stk?)..

 

Han har jo forøvrig ikke skiltene hvis de er stjålet. Men fint du anbefaler trådstarter om å ta kontakt med SVV (det har ikke hett Biltilsynet siden 1995) fremfor å høre på ossher inne som kan ta feil (og gjør det regelrett) :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør meg enn tjeneste og ikke snakk vås a..

 

Hvis skiltene dine er blitt stjålet betaler du ikke noe mer for å få et nytt skiltnummer.. Dette er bare en ekstra sikkerhet som tilbys, med mindre du har et fett nummer fra før av eller er knytta til det burde man velge et nytt nummer. Man betaler kun for selve skilta, som koster 120 kroner paret (stk?)..

 

Han har jo forøvrig ikke skiltene hvis de er stjålet. Men fint du anbefaler trådstarter om å ta kontakt med SVV (det har ikke hett Biltilsynet siden 1995) fremfor å høre på ossher inne som kan ta feil (og gjør det regelrett) :)

 

Ja, en kompis av meg ga faen, og beholdt det gamle nummeret sitt. Han får stadig vekk regninger på autopass fra han duden som stjal skiltet, så jeg anbefaler STERKT å bytte nr.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en kompis av meg ga faen, og beholdt det gamle nummeret sitt. Han får stadig vekk regninger på autopass fra han duden som stjal skiltet, så jeg anbefaler STERKT å bytte nr.

 

Jeg fikk det helt frem til jeg kjøpte meg autopass brikke! Men det lureste er nok å bytte nummer, det er det tryggeste. Egen erfaring tilsier det, heeh.. Var jævla kjipt når jeg mista mitt (var bakskiltet)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg hvert på hos politiet i dag anmeldt det.reiste rett til biltilsynet der ble jeg anbefalt å bytte skilt nr.så reiste jeg hjem å hentet del2 av vognkortet.kom tilbake leverte det ene skiltet jeg hadde og vognkortet.så kom dama med nytt skilt å greier.hva koster dette da sa jeg.dette koster deg 100 kr for skiltene.du skal ikke ut med dyre omkostninger for at noen har hvert lang fingra på bilen din fikk jeg beskjed om.

 

så nå er bilen omregistrert å alt er i orden så da er det bare velstand.

håper politiet finner det andre skiltet på en bil:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår