Gå til innhold

Line lock

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Litt spørsmål ang line lock:

 

Line lock kobles på bremsekretsen foran for å holde igjen bremsetrykket framme når du slipper bremsepedalen.. Så slipper du linelocken når grønt lys kommer..

 

Men jeg er ute etter en elektrisk styrt ventil som kobler ut bremsekretsen bak, så jeg kan holde brems og gass inne samtidig, for så å regulere litt på farta med bremsen når blårøyken står bak..

Er det da en "launch control" jeg skal ha? Kobler den ut bremsetrykket, eller holder den bremsetrykket?

Launch control: http://www.summitracing.com/parts/BMM-46076/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line-lock og launch control er det samme. I hvert fall det produktet du linker til. Det er ingenting som bestemmer at du MÅ ha line-lock på forbremsen, du kan like godt bruke den til å hindre bremsekraft på bakbremsen.

 

Fremgangsmåter line-lock:

 

På forbremsen: Trykk inn bremsen, trykk og HOLD line-lock knappen inne, slipp bremsen. Du har nå fremdeles samme bremsetrykk på forbremsen som på tidspunktet du trykket inn line-lock knappen.

 

På bakbremsen: Trykk inn og HOLD line-lock knappen, trykk DERETTER inn bremsen (og gassen for å spinne med bakdekkene). Du kan nå kontrollere farten ved bruk av bremsen mens du holder line-lock inne.

 

Når det gjelder til "normalt bruk" i dragrace biler er det forbremsen man bruker line-lock'en på. Det er også noe som kalles trans brake som ofte brukes, søk det opp på google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Skal koble den på bremsekretsen som går bak. Så jeg kan holde brems inne og så gasse på. Men kan jeg koble linelocken rett på bremsekretsen bak, eller må det være noen retur osv?

 

Du kobler den bare rett på bremsekretsen bak ja. Husk å trykk og hold line-lock knappen FØR du bremser/gasser da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår