Gå til innhold

Registerskifte etter 30000km

Ranger emnet


AudiAKE

Anbefalte innlegg

Har en 2001 A6 2,5 TDI 180 HK bruktimport, km ca 156000.

Skifta register og vannpumpa på hovedservice 120k, på merkeverksted, etter arbeidstid, kun originale deler, og nå viser det seg at det ene løpehjulet på registeret ikke var bra nok. Hjulet har løsna etterhvert og stått å vibrert, og dermed laget hakk i registerreima, som nå er på tur å ryke. Sånn jeg forstår det har reima hoppet over kanten på hjulet, (uten å hoppe av takk og lov) og dermed kuttet i reima. På service nå når jeg skifter en multirem, oppdager mekaniker dette og gir meg beskjed. Dette er noe som da koster 10 laken.

Er det noen som som vet om dette er kjent med flere at et løpehjul løsner? Jeg snakket med en på Møller som nevnte dette, at det var et kjent problem på disse bilene at et løpehjul løsna. Har andre erfaring med dette?

Mener det er en reklamasjon når bilen må ha ny regreim etter bare 30k. Og da reklamere på dårlige deler når arbeidet ble gjort utenom vanlig arbeidstid.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis løpehjulet er byttet da, så bør det jo være en reklamasjon, men du får vel sikkert kun en ny del isåfall.

 

 

Jeg fikk beskjed om at hele registersatsen burde byttes, da denne skaden kunne ha gitt slag og kast i resten av hjulene. Det er jo ikke bare en del da, det påløper jo arbeidspenger i massevis på en sånn rep, da dette er noe som ligger laaangt utfor mitt nivå når det gjelder skruing på bil.

I tillegg er jo reima ødelagt også pga dette.

Det jeg lurer på er om andre som har vært borti noe liknende og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår