Gå til innhold

2.2T fra S4/S6 i en A4.

Ranger emnet


fillern

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zamot

Har ikke TS Racing hatt denne motoren i den rosa A4-en sin? Han har i hvert fall peiling...

 

nei, det er startet med en basis 150hk 1.8T 20V originalmotor og bygget på, nå driver han med en Audi 80 Competition motor fra Audi Motorsport (er bygget på en 2.0L 16V 140hk originalmotor fra Audi 80) da den tåler mer pga mer gods i toppen rundt sylindrene enn hva en 20V har...

 

Stemmer nok at 1.8T motoren satt i rundt juletider da det var en LITEN gransknings"kommisjon" hos biltilsynet - som etter hva jeg hørte, uten å bekrefte en dritt - kom frem til at han skyldte hk-avgift på bilen, da den er en 96 modell og ikke en 95.

 

Ville bare si det at Audi har aldri hatt en 2.0 rekke 5 turbo motor - kanskje noe test/prototype saker - men den minste "standard" rekke 5eren som er laget med turbo er den som sitter i Audi SportQuattro, med alu topp og blokk, 20V, og 2133cc, yter 306hk.

Riktignok er det en annen fremtredende person i VW Audi Club Norwegen som stusler litt med en Audi IMSA GTO motor, den har vel 730hk/890Nm ORIGINALT, så det er jo litt smågromt... Vil tro denne havner i noe Audi rallybil etterhvert, ser det sikkert om et år eller så på Rudskogen etc.

 

 

Skal du så ha litt mer hk i den motoren du allerede har - husk at den kan tåle opp mot 360hk med originale interndeler, så kikk litt her for tips: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=2191

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeLid

Stemmer nok at 1.8T motoren satt i rundt juletider da det var en LITEN gransknings"kommisjon" hos biltilsynet - som etter hva jeg hørte, uten å bekrefte en dritt - kom frem til at han skyldte hk-avgift på bilen, da den er en 96 modell og ikke en 95.

 

Hehe, ja stemmer det... Han fortalte litt om det, påstod alt ordnet seg. Nytt vognokort hadde han, helt originalt - 150hk stod det på det.

:D

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt noe mer om hva det hele endte med, men systemet han hadde godkjent var at han kun hadde 150hk for gate, og så fulle 584 for bane ved forskjellig brenselssystem og chip...

 

Men om dette "ekstrasystemet" ble godkjent etter granskningen vet jeg ikke, så der vil jeg ikke si det ene eller andre. Men siden han ble funnet skyldig i hk-avgiften vil jeg jo tro at det med 150hk systemet bare et bortkastet hvis han godkjenner alt som er.

 

Uansett tøft at noen TRIMMER bil, og Brede (kompanjongen) har jo en litt "tam" A4 han og, kun med 447hk eller noe ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår