Core2duo Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Hallo! Skulle hatt et relè som kan vende på fasen når relet får strøm. Noen som hvet hvor jeg kan få tak i det? evt. noen som hvet nummeret på relet? Biltema? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Hva mener du med å vende fasen, er ingen faser på en bil? Men om jeg fårstår deg lett, så burde det lett la seg fikse med 2 vekslende relèer og endre polariteten i en krets med en styrestrøm Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Core2duo Skrevet April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Hei. Driv å blander ord her nå jeg :P Det jeg vil er at når releet får strøm så endrer den polariteten ut av relet. At den bytter om på + og minus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Øhhhhm... Altså... Ett rele sender bare ut igjen det det får inn. Du velger selv om du skal sende pluss eller minus gjennom releet! Kan du ikke heller forklare hva du SKAL med denne "fasevendingen" din da, så er det sikkert lettere å hjelpe deg også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Hvis du skaffer to vekslereleer, og kobler de slik: Får man vekslende polaritet på de to 30-utgangene fra hvert sitt rele. Spolene parallellkobles, og når spolene får spenning, byttes polariteten. Spenning INN kobles inn på 87 og 87a-klemmene, slik som skjemaet viser. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Skal du endre polariteten på to ledninger gjør du som tegninga til Johan er, på en så trneger du bare halvparten, men dette trenger ett kosntant signal for å reversere det, om du bare skal ha en puls så endrer det seg må du til med pulsrelè. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Core2duo Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Hva jeg skal gjøre med strømmen :P : Dette skal kobles til en sentralåsmotor som skal låse opp en lås på en såmaskin. Denne låsmotoren går INN om "+ er på +" og "- er på -". Og når jeg vender på polariteten så går den ut. Det jeg vil at den skal gjøre er at når releet IKKE HAR STRØM så skal motoren gå UT, og når releet HAR STRØM skal motoren gå INN. Skjønner? :P evt. finnes det bedre måter å gjøre dette på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Hvordan har du planer om å styre dette? Det kan ikke stå strøm på sentrallåsmotoren hele tida, da vil batteriet bli flatt i beste fall, og i verste fall må du kjøpe ny såmaskin. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Core2duo Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Det er en styreenhet som sitter på maskinen. Denne styres så fra traktor. Problemet er at styreenheten ikke gir nok strøm, så derfor må jeg ha et rele. + at jeg vil vende på polariteten pga. sikkrere låsing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJensen Skrevet Februar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 Hvis du skaffer to vekslereleer, og kobler de slik: Får man vekslende polaritet på de to 30-utgangene fra hvert sitt rele. Spolene parallellkobles, og når spolene får spenning, byttes polariteten. Spenning INN kobles inn på 87 og 87a-klemmene, slik som skjemaet viser. hellu bare lurte på om du kunne fortelle meg hva som skal på de forskjelige tallene på relet? Siter Turbo Jensen http://WWW.MIDNIGHTCLUB.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 30 pluss 85 styrestrøm 86 styrestrøm 87 Strøm ut 87a strøm ut 87 og 87a kan være samme, eller motsatte avhengige av relèet. Du kan koble omtrent som du vil, så lange 85 og 86 har motsatt polaritet når du vil aktivere relèet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg