mysterio90 Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Hei. Jeg la merke til at høytalerne bak i bilen ikke funket selv om de var koblet til riktig. Så jeg tok CD spilleren ut av dashen og fant ut at en av ledningene ikke var koblet sammen. Så jeg plugget dem bare inn og voops så virker høytalerne bak, ihvertfall i noen få minutter. Etter ca 10min så slo CD spilleren seg av og nekter å virke, den vil altså ikke slå seg på. Til og med original klokka som er i Toyota Carina er nå slått av. Hva kan være problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Sikring Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mysterio90 Skrevet April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Jeg har jo ikke så mye peiling på bil og sånt, men tok en liten titt idag og kom til samme konklusjon om at det må være sikringen. Betyr det at jeg må skaffe ny sikring? Kan det gjøres på Mekonomen og sånt eller må man kjøpe av bilens produsent som i min tilfelle vil være Toyota AS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Bensinstasjoner har sikringer. Du må nok finne ut kva for ein sikring som er defekt og kjøpe ein som er lik. Kjøp med nokre ekstra sikringer. Kvifor var ikkje bakhøgtalerene tilkobla? Har tidligere eigar av bilen prøvd det same og fann ut at sikringen vart øydelagt når bakhøgtalerene var tilkobla? Derfor er det greit med nokre ekstra sikringer Sjekk om ledningane til bakhøgtalerene ikkje er avisolerte og kommer borti kvarandre eller jord Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mysterio90 Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Jeg har 2 små høytalere foran og 2 bak. Jeg synes at lyden var grei så jeg sjekket aldri bak, men da jeg tok meg tid og så etter så viste det seg at de ikke var på. Da jeg sjekket ledningene så var det kun 1 som var tilkoblet med ledninger, mens inngangen av den ledningen var ikke plugget inn i stereoen bak. Så jeg plugget den inn og så at den ene høytaleren bak begynte å virke. Etter noe få min ble vist sikringen ødelagt. Finner jeg i manualen hvilken sikring som går til klokke&stereo? Mulig å kjøpe sikringer på mekonomen? Jeg får nemlig 20% rabatt der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enjareturns Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 en sikring koster da ikke mer enn 20-30 kroner på bensinstasjonen mener jeg og huske. vanlig sikring i er vekk 10-15amp sikring sikkert! vist ikke så skal det være 20amp ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Minn meg på at jeg aldri skla handle sikringer på bensinstasjonene i Ændal, var en sinnsjuk pris, de pleier da å koste godt under tiern. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enjareturns Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 var de så dyre hehe :P ga 20kr for en 25 amp sikring på vrådal svin dyrt jo :P sånn går det når man spiller til sikringa går haha xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mysterio90 Skrevet April 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Byttet sikringen idag.. Klokka begynte å fungere, men ikke stereo.. Hva kan være problemet? Har sjekket hver eneste sikring og alle er hele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Er vanligvis sikring bakpå spilleren. So skal spilleren ha 12v ifra batteriet med sikring nær batteriet. (antagligt i sikringsholderen i motorrommet) Er det lagt opp ny strømledning ifra batteriet, er det berre å følge ledningen. Skal være sikringsholder i nærheiten Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mysterio90 Skrevet April 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Det er i motorrommet at jeg byttet sikringen... Resten av sikringene er hele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg