Gå til innhold

Stive opp Golfen. Hva vil dere anbefale?

Ranger emnet


alexsl

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver å kjører rundt i mamma sin Golf 1,4 99mod. Men tror demperene begynne å bli ganske så utslitt, så rekner med det blir ett bytte snart. Og siden bilen er veldig myk og krenger ekstremt mye(er jo som å kjøre båt), så har eg kanskje klart å overtalt henne til å skifte til noen som er litt stivere..

 

Er det noen som har tips til dempere? Helst til billige.

Og hvordan ville det blitt med 35mm senk når alt annet er orgianlt?

Tenkter mest på dekk dimensjon og slikt, føler dekkene er veldig stor profil på, hehe :)

 

Takker for svar :)

 

Edit:

Holder det å bare bytte fjærer? Ser det er mye billige fjærer rundt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå selger http://www.partsandretards.com (norsk firma)

justerbare passelig stive senkesett med dempere og fjører for 2490,-...dette er MEGET billig OG bilen kan jo senkes litt før evt salg til en ungdom eller heises litt hvis den skal selges til en voksen osv..

 

Vanlige sett koster jo fort 5000 og oppover..så 2500,- er ikke mer enn det koster for dempere nesten..:)

 

Sjekk ut siden deres, jeg har bestillt ett sett og moren min kommer til å låne bilen av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så jo veldig bra ut! :) Får høre om vi skal spleise på nye dempere da..

Er det vanskelig å skifte? Har vert med å gjort det ett par ganger før, så vet liksom hva der går i. Blir litt for dumt å betale i dyre dommer får å få skifta..

 

Tusen takk for tips forresten :)

 

 

Edit:

 

Hvor mye vil dere anbefale å senke? 35/35?

 

Og hva er min/Max på det senkesettet der?

Vil helst ikke ha for mye..

Endret av alexsl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Min. senk på det justerbare er vel 35mm om jeg husker riktig. Max er 120, men med godkjenning er det ikke mer enn 65. Som sagt, er ikke helt sikker, men hør med Håkon hos Parts&Retards, så får du svar:)

 

Edit: Haha! Tråden er jo nesten ett år gammel! xD

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår