Gå til innhold

Hjelp Oyvind1 å bygge anlegg!

Ranger emnet

Oyvind1

Anbefalte innlegg

Spilleren som står i er en slik:

http://i21.ebayimg.com/02/i/000/af/88/a7d1_1.JPG

Det er 4 hull i hjørnene, her regner jeg med det bare er en vanlig philips skrue i hvert hull, må (bør) jeg i tillegg ha et sånn spesialverktøy for å demontere den gamle spilleren?

Edit: Fant det ut.

Endret av Oyvind1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei igjen!

Nå har jeg koblet opp anlegget men har støtt på et problem.

Jeg testet anlegget etter det var montert og det fungerte bra, men så etter en stund etter å ha lagt tilbake paneler og skjult ledninger og jeg skulle teste anlegget igjen kunne jeg ikke spille høyt i det hele tatt, når jeg går over en viss grense slutter anlegget å spille en liten stund før jeg skrur ned og det begynner å spille igjen. Lyden er klar og fin før den kutter. Det lyser "safe" på forsterkeren når anlegget slutter å spille.

Så er spørsmålet, hva kan dette være? Mistenker kanskje litt dårlig jording, men rart dette skal ha endret seg siden første gang jeg testet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig jording er ikkje bra for anlegget og bør sjekkes!

Det kan og væra ein høgtalerledning som kortslutter mot jord (karosseriet)

Eller at du har lasta ned forsterkeren for mykje. (som du sikkert ikkje har gjort)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei igjen!

Det var riktig at det var en høyttaler som kortsluttet, terminalen kom borti chassiset på høyttaleren i venstre framdør.

Likevel er jeg ikke fornøyd, spesielt ikke med bassgjengivelsen.

Derfor vurderer jeg nå sub, ser helst at den tar lite plass.

Noen som har erfaringer med slike man legger under setet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider