fonzie Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 Hei. Hadde et uhell i vinter, da jeg gikk ut i en sving. Lav fart (ca 20 km/t) og traff en uvandlig høy fortauskant. Det ble bom stopp da jeg traff kanten sidelengs på høyre fremhjul. Jeg trodde der og da at jeg garantert hadde slått skeivt noe elns. Tingen er at jeg merket ingen ting før etter et par dager. Bl.a så rister bilen ganske mye når jeg spinner på det hjulet (på is, snø osv) Jeg syns også noe føles galt, men klarer ikke helt å sette ord på hva. Jeg har forsøkt på tørre asfalt flater å kjenne etter om bilen drar til noen av sidene. Det gjør den ikke merkbart. Har også sett grovt over men ser ikke ut som noe er feil. Hva kan ha skjedd? Og hvordan kan jeg få testet om dette er sikkert å kjøre med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fonzie Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Ingen som har noen forslag? :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Sikkert en skeiv felg. Bare pass på at ikke hjuelt løsner, det gjorde det for meg på en gammel 123, dro løs gjengene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fonzie Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Da skulle jeg vel merket det i fart også? Løsnet i dag hjulet å brukte brekkhjerne på å prøve finne slarke noen plass.. Alt sitter tight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB300Diesel Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Jeg ville satt mine fem kroner på at det er skjev drivaksling eller noe i forbindelse med drivaksel/knute. Har bytta drivaksling på en golf en gang etter at søstra mi traff en fortauskant sideveis i ca 50 km/t med den... Siter '04 Mondeo STV '96 MB C220 Diesel til salgs '85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fonzie Skrevet April 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Får også denne ristingen i brå svinger, når jeg har bånn gass :p Merket i dag at bilen var mistenkelig myk på fjeringen/dempingen. Kan dette problemet komme av en gåen demper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg