Gå til innhold

Lønner det seg å selge en Audi A8 4.2 '96 som delebil?

Ranger emnet


KristianF88

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om dette var rett kategori, men prøver meg her.

 

Situasjonen er slik: Foreldrene mine bor i utlandet, og pappa har en '96 Audi A8 4.2 som desverre ble kondemnert etter at han ble påkjørt.

Han fikk forsikringspenger og fikk beholde bilen.

Skadene er ikke så store (ødelagte fangere, og litt skeiv bagasjeluke og venstre panel bak).

 

Hadde det lønnt seg for meg å kjøpe bilen av han (verdi satt til ca. 3-5000kr), og solgt den som delebil (hel/i deler) her?

Nyoverhalt automatkasse, lite kjørt motor (ca 160k), 18" felger med nokså nye sommer og vinterdekk, generelt bra stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Hvis du får bilen til 3-5000 kr. + at du må jo momse den inn i landet og litt utgifter på å faktisk få den til norge. Nå vet ikke jeg hvor i verden bilen befinner seg da. Så tjener du lett inn dette igjen. Enten hvis du demonterer bilen selv og selger deler eller hvis du selger den hel som delebil som du sier. Bare salg av motoren på denne bilen vil vel gjøre at du havner på + siden.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

girkassen kan du lett få 10 lapper for om den er overhalt, karroseriet er laget i aluminium og koster en formue om du skal kjöpe noe av dette av audi eller brukt. Sikker derfor den har blitt kond. motoren er verd noen lapper. rattet kan du tjene på. ac kompressor om den virker, webasto kan selges. Om du har litt tolmodighet kan du sikkert lett selge deler for 30k

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår