Gå til innhold

Høy tomgang


Ford Racing Team

Anbefalte innlegg

Hei. Min 94 mod Mondeo 2.0 16v har litt problemer.

 

Har i det siste hatt problem med at strømmen tappes ut av batteriet, derfor ble den trillet igang igår. Den startet og gikk fint, så jeg tok en liten kjøretur.

 

Etter en liten stund begynnte den å "rykke"/jukse litt, drog litt på (pleier å hjelpe) men da hang den seg opp på 4000 omdr. :S

Altså tomgang låg på 4000, fekk den ned i normal omdr. ved å bremse i gir, men med en gang jeg cluthca steig den til 4000 igjenn :S Prøvde da og skru av tenninga og starte på normal måte, da kom det kun skrapelyd fra startmotoren (tannhjul?) noe som aldri har skjedd med denne bilen før, prøvde på nytt å samme lyd flere ganger. Måtte starte på giret igjenn, og den gikk fortsatt på 4000 omdr på tomgang.

 

Den rykke/jukse saken har skjedd før, ca. 1 år siden, ved fuktig vær, men da verre en nå. Skiftet i den forbindelse plugger og pluggledninger, og problemet forsvant, men det har nå kommet litt tilbake, innimellom.

 

Noen som har noe anelse om hva det kan vere? Flere ting, eller sammenheng mellom alt?

 

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kan jo mulig være gassvaieren din, for du har orginal 2.0 gassvaier ikkesant?

 

hvis du har det så er det en boks som vaieren går igjennom derfor er den litt treig tilbake når du slepper gassen. den skal væra litt treig men jeg har merka på en av mine at den er mye tregere tilbake enn de andre og hvis din da henger igjenn kan det ta tid før den detter ned helt på tomgang.

 

prøv og dra pedalen tilbake når du har slept gassen:)

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår