Gå til innhold

Høytalere?


reyes

Anbefalte innlegg

Er snakk om en 2000 model 1.8 coupe.

 

Så å si alle høytalere i bilen, (tror bare det er 4 stk) er sprengt.

Lyden er ikke klar og det lyder ikke pent når lyden blir litt høyere.

 

Skal ikke legge så mye penger i bilstereo og vil helst gjøre minst mulig mods. på bilen. Dvs ikke forsterker å basskasse.

Ønsker bedre lyd å kanskje litt mere punch i bassen. Finnes slike høytalere??

Og kan noen fortelle meg hvor dype høytalerne kan være før dem treffer vinduet i dørene?

Endret av reyes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja bilradiospesialisten har rokford forcegate høytalere i 6x8 som passer rett inn i dørene,og bytt ut orginal spiller(hvist det er det du har)med en ny spiller av kurant merke.Da får du fin lyd,uten noen store kostnader. Høytalerne koster 8-900kr paret,og en spiller får du fra 1000kr og oppover som fungerer helt greit.F.eks pioneer med 4x50w mosfet forsterker.Er 4 høytalere orginalt i bilen,en i hvær dør:)

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp rockford høyttalere, de låter ræva...

6x9" passer med litt modifisering, men det beste vil være å kjøpe overganger slik at du kan bruke 6,5" komponentsett.

Når du IKKE vil ha forsterker, så må du finne høyttalere med høy følsomhet, for det er ikke allverden av kraft man får med 4x15w rms ;)

 

Transmedia.no har sikkert overganger.

Du burde helt klart vurdere en uorginal spiller også, for den orginale er ikke stort å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp rockford høyttalere, de låter ræva...

QUOTE]

 

Lurer bare på om Fido si rockford seat låter ræva?

Du som ha vunnet mange premier i sq konk har vel konkurert mot denne bilen, så da vet vel du hvor dårligt den låter? :chairshot

 

Det er litt forskjell på den bilen, og "billig" rockford utstyr da, så det kan ikke sammenlignes... Men hvis man ser bort fra div sponsorer osv, så kunne han fint fått noe som låter minst like bra, for en mye billigere penge.

Og når du ser på følsomheten på de RF høyttalerene det er snakk om her, så passer de dårlig for trådstarter, da han ikke skal ha separat forsterker.

Hvis man da ser på feks CADENCE ZXS-681 så vil de være et bedre valg, og de låter garantert bedre også.

 

Men i den prisklassen det snakkes om her, så er det MYE som er bedre enn rockford, og det vet til og med du ;)

 

Men jeg skal omformulere meg litt, og si: ikke kjøp rockford høyttalere, du får garantert noe som låter bedre til samme pris.

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp rockford høyttalere, de låter ræva...

6x9" passer med litt modifisering, men det beste vil være å kjøpe overganger slik at du kan bruke 6,5" komponentsett.

Når du IKKE vil ha forsterker, så må du finne høyttalere med høy følsomhet, for det er ikke allverden av kraft man får med 4x15w rms ;)

 

Transmedia.no har sikkert overganger.

Du burde helt klart vurdere en uorginal spiller også, for den orginale er ikke stort å skryte av.

 

Jeg har prøvd disse rokford høytalerne,å synes slettes ikke de låter "rævva",men det er nå min mening det da:)

Men vist du har tips til bedre høytalere i samme prisklasse å størrelse,så er det jo bare å komme me forslag,for skal selv montere nye høtalere i min mondeo ganske så snart,så hadde vært fint med tips til flere:)

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du montere noe som låter skikkelig bra, så burde du helt klart gå for at 6,5" komponentsett og overganger til dette.

 

Focal, seas, polk, og morel er alle gode på lydkvalitet.

 

Når det er sagt, så er monteringen også veldig viktig, det er begrenset hvor bra det blir ved å bare montere dette i orginalhullene. Litt demping av dørene gjør underverker for lyden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår