Gå til innhold

Hvilket produkt til roterende polermaskin?

Ranger emnet


morty89

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg reiser til london i slutten av april. Tenkte jeg skulle benytte sjansen til å handle en god del bilpleieprodukter. Tenkte på Meguiars sine produkter, men leste i en tråd her at man kunne få mye bedre produkter beregnet på roterende maskin. Lurer på hva jeg skulle kjøpt og evt. hvorfra?

 

Tenker å bestille fra nettbutikk til hotellet for å så bringe det hjem selv.

 

Noen tips? Produkt og hva man får er viktigere enn prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Shinearama har hvertfall Meguiars Mirror Glaze og Menzerna... Og Clean Your Car har det samme og Chemical Guys... Om du sparer noe særlig på det er jeg ikke så sikker på, da hvertfall Shinearama har veldig lave fraktpriser til Norge :) Evt kan du jo bestille Scholl fra Scandicshine her i Norge, det skal være av det bedre!

 

Meg's MG har mye bra, du kommer langt med #105, #205 og #21! Har noe erfaring med disse, og bilen min er hvertfall blank og fin :) Og så kjøper du deg en god voks som du legger på for hånd til slutt ;)

Endret av Sandmo

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar. Jeg lurer da på hva som gir meg mest for pengene. Er ute etter skikkelig blank bil, god lang beskyttelse. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe alt jeg trenger til en skikkelig omgang med bilen fra avfetting til voks. Noen som kunne satt sammen noen forskjellige pakker til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtte m/ Gritguard

Vaskehanske

Såpe

Felgrens

Clay

MG#205

MG#105

Tørkehåndkle

Sealer

Mikrofiberhåndkleer

 

Har sikkert glemt noe :P

 

Her har du et utvalg, men det er mye annet å velge i :) I og med at du vil ha langvarig beskyttelse, er vel sealer et bedre valg enn voks... Kjøp deg en liter Prickbort på nærmeste Statoil, så har du vel det meste... Har du maskin/pads? :)

 

Mener forresten å huske at den sealern skal legges på for hånd, og den skal være knallbra ;) Har en stående, bare ikke rukket å teste den enda :)

Endret av Sandmo

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

 

Nå ble jeg mye klokere. Jeg har poleringsmaskin, men ingen pads, så hadde vært supert om noen kunne anbefalt meg det beste innen pads til den pakken jeg skal kjøpe. Jeg trenger 7,5" pads;)

 

Jeg har nå sett litt rundt på produktene og funnet at det ikke er den største forskjellen på pris for de ulike merkene. Den pakken i innlegget over blir utgangspunktet for det jeg skal kjøpe, inneholder den de beste produktene i den prisklassen eller er det noe som funker bedre?

 

Tenkte litt på den sealeren, er det en sealer? Stusset litt når det sto "polish" på den.

 

Så lurer jeg hva mg's #205 compound er fornoe?

 

Ellers tusen takk for all hjelp så langt:)

Endret av morty89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den er en sealer :)

 

#205 er en avlsuttende polish, for å få frem glansen og fjerne eventuelle kjørespor etter en grovere compound, som #105 er.

 

Hva pads angår, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg stort, eneste jeg har kjennskap til er Scholl orange, blå og svart, som jeg har kjøpt gjennom scandicshine ;)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

 

Nå ble jeg mye klokere. Jeg har poleringsmaskin, men ingen pads, så hadde vært supert om noen kunne anbefalt meg det beste innen pads til den pakken jeg skal kjøpe. Jeg trenger 7,5" pads;)

 

Du har vel 7,5" bakplate, ergo trenger 8" pads?

 

Har noen få slike jeg kan selge rimelig, Meguiar's Soft Buff i burgunder, gul og beige (cutting, polishing og finishing pads)

 

Bare å sende meg PM ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tja, Shinearama har hvertfall Meguiars Mirror Glaze og Menzerna... Og Clean Your Car har det samme og Chemical Guys... Om du sparer noe særlig på det er jeg ikke så sikker på, da hvertfall Shinearama har veldig lave fraktpriser til Norge :) Evt kan du jo bestille Scholl fra Scandicshine her i Norge, det skal være av det bedre!

 

Meg's MG har mye bra, du kommer langt med #105, #205 og #21! Har noe erfaring med disse, og bilen min er hvertfall blank og fin :) Og så kjøper du deg en god voks som du legger på for hånd til slutt ;)

 

Skal ikke ha voks etter 21. Dette er en hard langtidsvoks som er helt unødvendig å ha noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

 

Nå ble jeg mye klokere. Jeg har poleringsmaskin, men ingen pads, så hadde vært supert om noen kunne anbefalt meg det beste innen pads til den pakken jeg skal kjøpe. Jeg trenger 7,5" pads;)

 

Jeg har nå sett litt rundt på produktene og funnet at det ikke er den største forskjellen på pris for de ulike merkene. Den pakken i innlegget over blir utgangspunktet for det jeg skal kjøpe, inneholder den de beste produktene i den prisklassen eller er det noe som funker bedre?

 

Tenkte litt på den sealeren, er det en sealer? Stusset litt når det sto "polish" på den.

 

Så lurer jeg hva mg's #205 compound er fornoe?

 

Ellers tusen takk for all hjelp så langt:)

 

MG 205 er en rein polish. Den er fantastisk å jobbe med og gir et nydelig resultat. Pass bare på å ha en god voks på, så bevarer du resultatet lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til pads?

 

Det lønner seg med Meguiars Soft Buff. Disse er lave, noe som gir lavere tyngdepunkt på maskinen. Da blir det lettere å kjøre maskinen rundt på overflaten. Dessuten er de veldig slitesterke, og så lenge du renser de godt etter bruk har du de lenge. Pass også på å ikke bruke produkter med for mye løsemiddler i seg for da kan limen til borrelåsflaten løsne. Dette gjelder selvfølgelig også ved bruk av for mye varme ved rensing av putene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha voks etter 21. Dette er en hard langtidsvoks som er helt unødvendig å ha noe på.

 

#21 er en syntetisk sealer, ikke voks ;) Ikke noe problem å legge voks etter den så lenge den er ferdig etterherdet. En god voks til å toppe #21 gir adskillig mye mer dybde og glød, og kan hjelpe litt på holdbarheten.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår