PantheruS Skrevet Mars 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Hei! Når det er kaldt sliter jeg med å få bilen i gir, det er også litt vanskeli å få bilen i 2 om jeg ikke har passe turtall, når jeg skal ha den i 1 igjen må jeg stå i ro. 3 - 5 gir fungerer helt fint. Jeg har 0 peiling på bil, så jeg lurer på om det kan være vert å bytte clutch? Eller hva som er årsaken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Mars 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Antagelig begynner synk-ringene i girkassa å takke for maten, begynn med å bytte olje på girkassa. Hvis ikke dette hjelper, må du nok bytte synk-ringer. Dette er en "girkassa ut av bilen" jobb, så litt vil det nok koste. Uten at jeg har formening om hva det koster på golfer. Og her er en noe teknisk forklaring på hvordan kassa funker, inkludert synkringene. :) http://members.cox.net/elans4/Transmission.htm Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PantheruS Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Takker for svaret, ja, det blir nok en kostbar opperasjon på en gammel bil, menne jeg skal få byttet olje på girkassa, å se om det hjelper:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg