lassiiboiii Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 då har eg satt på kon filter, ble helt KONGE! :D resirkulerings ventil next :D Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Kan anbefale resirken de selger på biltema, billig og bra! handla den for en uke siden, montert i dag :D Siter - 1996 Audi A4 1.8 Turbo - 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro - 2002 Audi A8 4.2 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Kan anbefale resirken de selger på biltema, billig og bra! handla den for en uke siden, montert i dag :D og jeg kan anbefaler forge alu resirk pga kvalitet.. :P Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PushDown Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 og jeg kan anbefaler forge alu resirk pga kvalitet.. :P Vurderer selv å prøve biltema sin resirk på min. Viktig å ta den opp for å smøre opp stempelet med litt tykt fett, siden det er lite orginalt.Dumt at biltema spare på 10g fett spør du meg. Det er det eneste negative med biltema ventilen, ellers skal dem være identiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Ja, det er riktig i forhold til den orginale ventilen. Hvis du skal ha en alu ventil ville jeg satt den omvendt da fjøra er mye sterkere å ikke sikkert vakumet drar den opp ;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Vurderer selv å prøve biltema sin resirk på min. Viktig å ta den opp for å smøre opp stempelet med litt tykt fett, siden det er lite orginalt.Dumt at biltema spare på 10g fett spør du meg. Det er det eneste negative med biltema ventilen, ellers skal dem være identiske. smørte min med vaselin, funker fint :D Siter - 1996 Audi A4 1.8 Turbo - 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro - 2002 Audi A8 4.2 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 resirk ventilen på det bilde,sitter den sånn da????er det riktig hehhe Min står hvertfall omvendt..:well: Alså med toppen, der du setter på vakumslangen, opp..? Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Min står hvertfall omvendt..:well: Alså med toppen, der du setter på vakumslangen, opp..? min har jeg nå "liggende" med lokke gående mot innsug, hadde den stående "lokk(nippel)stående rett opp omtrent før Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Mars 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2010 resirk ventilen på det bilde,sitter den sånn da????er det riktig hehhe Startet en tråd med akkurat dette bilde. Om du sjekker hva J.Andreassen skriver på side 2 får du en rimelig bra forklaring. http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/244811-resirkventil-diskusjon-2.html Slik at du slipper å bla kan jeg sitere det her for deg ( Anbefaler deg å lese videre etter dette sitatet på den siden): J.Andreassen skriver: Her var det mange rakettforskere... Bildet er nok riktig det, er iallfall slik resirkventilen kommer orginalt på alt av audier/vw med turbo fra 1980 og frem til idag... MEN... om den står andre veien, som for meg og de fleste andre her inne virker som mest logisk så virker den på akkurat samme måte, luften går i retur den, eneste forskjellen en vil merke om man plasserer de på forskjellig måte er annen LYD. Det er ikke trykket under eller ved siden av ventilen som åpner denne, det er den 4mm vakumslangen på toppen som åpner stempelet. Ved pådrag/turbotrykk så holdes stempelet på plass ved at det er trykk fra innsuget mot denne ventilen, det som da skjer når man slipper gassen er at gass-spjeldet lukker seg og en får undertrykk/vakum i innsuget, som da fører til at denne ventilen blir ''sugd'' i åpen posisjon og dermed vil overtrykket som blir igjen foran gass-spjeldet bli returnert til innløpet ved turboen etter LMM. noe mere hokuspokus er det ikke Sitat slutt. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet Mars 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2010 Less is more! Få på senk og felger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Mars 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2010 Startet en tråd med akkurat dette bilde. Om du sjekker hva J.Andreassen skriver på side 2 får du en rimelig bra forklaring. http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/244811-resirkventil-diskusjon-2.html Slik at du slipper å bla kan jeg sitere det her for deg ( Anbefaler deg å lese videre etter dette sitatet på den siden): J.Andreassen skriver: Her var det mange rakettforskere... Bildet er nok riktig det, er iallfall slik resirkventilen kommer orginalt på alt av audier/vw med turbo fra 1980 og frem til idag... MEN... om den står andre veien, som for meg og de fleste andre her inne virker som mest logisk så virker den på akkurat samme måte, luften går i retur den, eneste forskjellen en vil merke om man plasserer de på forskjellig måte er annen LYD. Det er ikke trykket under eller ved siden av ventilen som åpner denne, det er den 4mm vakumslangen på toppen som åpner stempelet. Ved pådrag/turbotrykk så holdes stempelet på plass ved at det er trykk fra innsuget mot denne ventilen, det som da skjer når man slipper gassen er at gass-spjeldet lukker seg og en får undertrykk/vakum i innsuget, som da fører til at denne ventilen blir ''sugd'' i åpen posisjon og dermed vil overtrykket som blir igjen foran gass-spjeldet bli returnert til innløpet ved turboen etter LMM. noe mere hokuspokus er det ikke Sitat slutt. er litt feil det der,for mange som får "litt"høyere trykk ved å sette resirk med trykk på siden ;) å omvent(selv erfarer) Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet April 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 der var justerbart bestilt :D får det på fredag eller lørdag :D gleder meg til og få smelt den i bakken :D Ta-Technix av håkon her på forumet, anbefales foreløpig hvertfall! :D Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet April 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 bilen ble senket på søndag, må justere litt på den enda! men blir nok bra til slutt! legger ut et bilde av hvordan det er foreløpig! Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.