Gå til innhold

intercoolern tatt kvelden? Ford transit 2002


oz_Racing

Anbefalte innlegg

noe jeg lurer på,som sakt lekker turbon min olje men var ikke farlig sa folk her inne,med det er på en anna tråd.

 

men vaska bilen her om dagen så vaska jeg bilen så kikka jeg på

intercooler i midten så det ut som deg hade blitt skytt på med hagle altså steinsprut,ikke så veldig mye men varfall nok til att noen av rillene er trykt litt innover så skulle jeg vaske intercooler da så så jeg på svampen att det var olje på svampen fra der disse rillene er trykt innover.

 

Så da lurer jeg på hva dere har og si,er den gåend eller kanskje olje av turbon komme ditt`?

 

Er det mulig og skjekke om intercooler er gåend? og hvordan?

 

vis jeg eventuelt skal sikfte til en anna intercooler,så har jeg en aller anna føler på intercooler,hva gjør denne,sikkert noe med luft og gjøre tenker jeg,for på andre intercooler så er det som regel ikke følere da,men tenkte og skiffe til en anna intercooler så da tenkte jeg og ta ut denne føleren for skjekke om den går i nødmodus eller ikke,men droppa det med tanke på att det er vel dyrt og nulstille dne igjen hos ford?

 

her er noen bilder av Intercoolern og den føleren

 

Føller

21032010493.jpg

 

 

Og intercoolern

21032010491.jpg

21032010490.jpg

Endret av oz_Racing

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ikke de "tjukke" rillene imellom de rifla tynne blekk greiene er ødelagte, så er coolern ok. Den føleren leser verdien/temp på lufta. Tar du bort denne, får motoren feil diesel/luft blanding og du vil få en feillampe. Er som regel 2 slike følere. Èn ved luftfilter, og nærmere innsug/gassjeld.

 

Men vask cooler grundig, så kjør enstund og se om det komme oljesvetting fra den igjen, er det kommet, har du en lekkasje.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ikke de "tjukke" rillene imellom de rifla tynne blekk greiene er ødelagte, så er coolern ok. Den føleren leser verdien/temp på lufta. Tar du bort denne, får motoren feil diesel/luft blanding og du vil få en feillampe. Er som regel 2 slike følere. Èn ved luftfilter, og nærmere innsug/gassjeld.

 

Men vask cooler grundig, så kjør enstund og se om det komme oljesvetting fra den igjen, er det kommet, har du en lekkasje.

 

Da skal jeg vaske den men jeg orker ikke ta den av så jeg for vaske godt jeg kan med avfetning og skure børste så for jeg se om det kommer nyere olje der :) spylte den av med høytryk ista,litt bedre akslasjon hehe,det varte i 2 min da :P

 

jeg ser ingen føler ved Luftfilteret :S står nå btw kn filter der,må lage varmesjold tror jeg :)

 

vis jeg skal montere en anna intercooler,mulig og mekke til en føller på den eller?

Endret av oz_Racing

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg vaske den men jeg orker ikke ta den av så jeg for vaske godt jeg kan med avfetning og skure børste så for jeg se om det kommer nyere olje der :) spylte den av med høytryk ista,litt bedre akslasjon hehe,det varte i 2 min da :P

 

jeg ser ingen føler ved Luftfilteret :S står nå btw kn filter der,må lage varmesjold tror jeg :)

 

vis jeg skal montere en anna intercooler,mulig og mekke til en føller på den eller?

 

Står nok en føler til en eller anna plassen :)

 

Du må bruke opp samme føler isåfall, men er du litt fingernemd så klarer du nok fint å mekke ett hull til den føleren :)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står nok en føler til en eller anna plassen :)

 

Du må bruke opp samme føler isåfall, men er du litt fingernemd så klarer du nok fint å mekke ett hull til den føleren :)

 

men probleme er vel att jeg kan ikke sette den føleren på slangen eller?

 

Snakka med en idag ang turbon og oljen,han sa det vis det kommer olje ut av det jeg har T-stykke til boost måleren så går olja i innsuge eller noe han snakka om,ikke bra sa han,han mente att jeg skulle kjøre minst muslig? det kommer ikke olje opp i den slangen til måleren,men der T-stykke er montert er det veldig våt med olje?

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ut olje der er det jo tydelig en lekkasje i cooleren. Men som tidligere sagt, det er ikke uvanlig at det går littolje fra turboen, gjennom slangene og cooleren og inn i innsuget. Det gjør ingenting. Du vil merke det den dagen den innvendige lekkasjen blir for stor, men du bør normalt passere 600000 km før det skjer.

Skift cooleren du, og bruk originaldeler. Ikke begynn med noe hjemmemekk på en bil du er avhengig av

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ut olje der er det jo tydelig en lekkasje i cooleren. Men som tidligere sagt, det er ikke uvanlig at det går littolje fra turboen, gjennom slangene og cooleren og inn i innsuget. Det gjør ingenting. Du vil merke det den dagen den innvendige lekkasjen blir for stor, men du bør normalt passere 600000 km før det skjer.

Skift cooleren du, og bruk originaldeler. Ikke begynn med noe hjemmemekk på en bil du er avhengig av

 

 

Ok,takker for bra svar.da kjører jeg bare med det også skifeter coolern,men når det blir støre mengde olje til innsuge kommer jeg til og merke det med røyk og turbotrykke detter og dauere?

 

Det er veldig vått med olje rundt T stykke,men det har ikke kommer olje gjenom den slangen og oppover da det er bare vått rundt der,men uansett så ser jo man tydelig att det kommer olje ut intercoolern så det må jo gå olje til innsuge.

Endret av oz_Racing

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår