Omega94 Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Sliter med rykking/nykking ved akselerasjon på Omega B - 94 mod. Dette kommer og går i perioder, og ofte noe mer når det er mildvær enn når det er kaldt. Har sjekket feilkoder med å bruke bindersmetoden, og får opp kode 27 - som omtales som Injector valve 3. Hva betyr dette, er det selve innsprøytningsventilen som må byttes eller kan det like gjere være andre ting som inntreffer før og som gjør at problemet forplanter seg? Har prøvd å skifte plugger, men ikke pluggledinger, coil, fordelerlokk osv. Er det vanskelig å skifte disse tingene selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hvilken motor er det? Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega94 Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hei. Det er 2 literen, bensin. Heter vel X20XE eller noe sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega94 Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 Har sjekket litt rundt og dt virker som at det kan være selve injector valve som er gåen. Har du vært borte i slike også eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Feilkode 27Innsprøytningsventil/-dyse nr 3, spenning for høy Årsak Ledningsnett kortsluttet til pluss, Innsprøytningsventil/-dyse, motorstyringsmodul Med andre ord, enten: Kortslutning i ledninger Gåen dyse på sylinder nr. 3 ECU gått fyken Merker du noen feiltenning eller ujevn gange? Bruker den mere bensin enn tidligere? Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega94 Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Bruker ikke mer bensin enn tidligere (ihvertfall ikke betydelig mer, men kan ta en måling og sjekke). Merker ikke ujevn gange, bortsett fra når når man akselererer (merker spes godt nykkingen hvis man gir gass i et høyt gir, og må dermed gire ned for å kunne akselerere). Har akkurat renset tomgangsregulatoren, så den maler som en katt på tomgang...ikke noe ujevn gange der. Brudd i pluggledninger burde vel kunne merkes ved å måle motstand, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega94 Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Hmm...ser det står at feilmeldingen indikerer at spenning er for høy.. men alt fungerer imidlertid helt fint ved "passiv kjøring". Skulle en ikke tro at dersom dysen var gåen så skulle den ikke virke i det hele tatt.... Kan pluggledningen være synderen tro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega94 Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2010 Kunne selvfølgelig prøvd å bytte plass på 2 av dysene, for å se om feilen fortsatt ligger ved samme sylinder, eller om den flytter seg etter dysen.. Har du prøvd å bytte disse før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Hmm...ser det står at feilmeldingen indikerer at spenning er for høy.. men alt fungerer imidlertid helt fint ved "passiv kjøring". Skulle en ikke tro at dersom dysen var gåen så skulle den ikke virke i det hele tatt.... Kan pluggledningen være synderen tro.. Den sier at det er dyse nr.3 som det er noe rart med, så det er nok neppe noe med noen plugger. Har du sett om det er noe olje i plugghullet. Dette er et problem på mange bensinmotorer, grunnet toppdekselpakning-lekkasje, og kan føre til fusking. Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Kunne selvfølgelig prøvd å bytte plass på 2 av dysene, for å se om feilen fortsatt ligger ved samme sylinder, eller om den flytter seg etter dysen..Har du prøvd å bytte disse før? Det ville jeg også ha prøvd på. Men kan være greit å få nullet ut ECU'n (ta av minus-kabelen i 1-2min.) etter at du har byttet om. Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.