Santino Skrevet Mars 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 Hei, Har en som skal hjelpe meg med oljeskift/service på automatkasse på en 2,5td Omega B. Noen som vet hvilken olje jeg bør bruke? Hva bør jeg ellers bytte? Filter, noe mer? Er det peiling på den? Skal det skiftes olje på converter også? Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santino Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 Har snakket med Opel nå og han på verkstedet mente at man ikke skulle skifte hverken olje eller filter på disse girkassene? Han mente at olja skulle gå hele bilens levetid. Han sa jeg kunne skifte olje men at det ikke var sikkert at det var noen vits. Filteret til girkassa kostet 3000kr så jeg tror jeg skifter bare olje uten filter. Problemet mitt er at girkassa har begynt å hoppe litt mellom 3. og 4. gir når jeg ligger i 70-80km. Kanskje for lite olje? Bør vel skifte olje? Tror uansett jeg dropper filteret. Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 På manuelt gir er nok intensjonen at olja ikke trenger å bli byttet i bilens levetid, men på automat skal den byttes jevnlig. På norske biler bør oljen også byttes på manuelle gir, da bilene her utsettes for større temperaturendringer enn på kontinentet, i tillegg så kjøres de mye lenger enn der sørpå også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Det er flere bilfabrikanter som sier at automatkassene deres er utstyrt med "evighetsolje." Problemet ligger vel i at ingen av oljefabrikantene påstår det samme! Se på olja du tapper ut av gearkassa di, kontra den du heller innpå, så vil du nok fort finne ut at den evighetsgreia er noe bullshit, og det kan virke som om bilfabrikantene sier det bare for å holde koken i ettermarkedssalget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santino Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Har bestilt bunnpannepakning og oljefilter nå! Olja skal skiftes.. Noen som har gjort dette og har tips til jobben? Siter Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg