Gå til innhold

Støy på sub + alltid på - hjelp trengs asap!

Ranger emnet


stereoderran

Anbefalte innlegg

Hei, har koblet ferdig sub på bilen med innebygd forsterker får kun støy på den og remoten ser ikke ut til å virke siden den durer hele tiden når jeg koblet til strømmen....

Støyen er som radioen når den ikke har innstilt stasjon og umerkelig framme i kupeen men irriterende at den ikke funker! har sjekker remote og tilogmed koblet den med scotchlock for sikkerhetsskyld.

Strøm og signal er på seperatside og jeg finner ikke problem! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være dårlig null-leder(jordig), pussa ikke akkurat som nøkken men er litt synlig stål rundt kabelskoen - kan veldig godt hende det er CASEN her ja.

 

 

Har:

-Pioneer DEH-6100 BT

-Fusion sub 12" tube - altså en billig basspakke

 

Remoten går fra blokka som jeg plugger i sub-en(blokka har også strømmen i seg.) til en blå ledning med merket "Remote" på spilleren som jeg har brukt scotchlock på.

 

Bassen lager bare en statisk lyd som ikke går verken opp eller ned når jeg stiller levelen på den - lyser på "power" selvom jeg skrur av bilen

 

Er også en basslevelremote kabel som går til en vribryter som dimmer trøkket kan du si.

Når jeg stapper i denne og signalkablene dunker subben godt i det nivået som e valgt ca tror jeg - derfor synes jeg det er rart den ikke fungerer.

 

 

 

Takker for raskt svar!

Endret av stereoderran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dårlig jording til forsterkeren kan det godt hende at du har øydelagt jordingen på signalutgangen til spilleren.

Ved all bilstereokobling akal anlegget væra strømløst. (det enkleste er å koble av jordingen på batteriet)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant 2 feil nå ja

1.Remote tilkobling i 8-pin skjøyten bak spilleren gikk til strøm - plugget den i i rett til remote

2.Jordingen var i hattehylla som jeg trodde var helsveiset (har passat sedan 00 mod.) men den var punktsveiset så jeg må finne ny jording for den.

 

Mener å ha lest flere steder at setebeltefeste er bra jordingspunkt, men er sinnsykt trangt og om jeg skal legge ned settene vil den gå i en hard klem noe jeg vil unngå...

 

Lurer på om det går ann å bruke feste mellom midtsetet som jording- det som holder setet på plass.. eller er dette ugunstig og isåfall hvor anbefaler du at jeg jorder forsterkeren/subben..

Endret av stereoderran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår