Gå til innhold

Søknad om redusert førerkort beslag

Ranger emnet


ExibeR

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

for 8-9 måneder siden mistet jeg førerkorte.

Siktelsen til politiet var at jeg hadde kjørt i 111km/t i en 50-sone. Fører måtte forberede seg på å miste førerkorte i over 26 måneder.

 

Aktor ringte meg flere ganger, og spurte om jeg ville tilstå hastigheten på 111km/t, og at jeg ville få strafferabatt om det ikke

gikk via rettsalen. Men jeg var 100% sikker på at hastigheten ikke hadde vært så høy som 111km/t.

 

Jeg leide inn en sakskyndig og etter at sakskyndige hadde motbevist alt av politiets bevis, endret politiet siktelsen. Nå hadde jeg kjørt i 80km/t i 50-sonen. Jeg sa meg enig i det, og at det stemte mye bedre enn 111km/t.

 

Jeg ble dømt til 12 måneder uten førerkort, 10.000kr i bot og 24-dagers betinget fengsel. Selv syntes jeg at 12 måneder for 80km/t i 50-sonen er alt for mye. Det tok forresten 7 måneder før rettsaken kom opp, så etter jeg mottok dommen så hadde jeg 5 måneder igjen.

 

Hørte med noen venner som fortalte at det var muligheter for å søke om å redusere inndragnings tiden, om man la seg flat og fortalte alt man hadde lært av å være uten lappen. Har også søkt litt rundt på forumet, og ser at det er ett fåtall som har fått 2 måneder avslag.

 

Lurte derfor på om det var noen her som hadde erfaring med dette, og eventuelt tips til en søknad.

 

Mvh.

Wik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du fortjener ikke og ha lappen når du er så dum!

 

Ikke fortell mæ at du aldri har hatt 80 i en 50 sone.

Men æ vet kordan fare æ utsatte mæ sjøl, og andre trafikkanter for. Jeg fant det ut "the hard way". Men det er ikke det som er temaet her.

Endret av ExibeR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da veldig hard straff. Fikk 7 mnd og 10 lapper i bot for 96 i 60. Ganske sikker på at 80 i 50 er 3-6 mnd uten lappen

 

Jepp, fikk 4 måneder for hastighet og 8 måneder for uaktsom kjøring ettersom jeg holdt for høy hastighet etter forholdene. Sto i siktelsen at forholdene var dårlige osv, men på bilder tatt og ambulansepersonell bekreftet at det var strak sikt, tørr asfalt og lyst. Men er bare glad nok for at jeg gikk fra 26+ måneder til 12 måneder. Er glad for at jeg aldri "innrømte" 111 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår