Gå til innhold

ExibeR

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ExibeR

  • Bursdag 09/23/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    6
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Yrke eller sivil status
    Singel
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • MSN
    shorty_wik@hotmail.com
  • Bosted
    Tromsø

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ExibeR's Achievements

  1. Heisann, alt har fungert helt feil fritt inntil jeg montere bilstereo igår. Har en 1200W forsterker, og en 12" sub. Bilen er en Mitsubishi Carisma 1,8l GDI 1999. Når bilen er i gang (etter bakkestart) spiller anlegget helt fint, så den får nok strøm fra dynamoen. Etter å ha kjørt i timesvis med anlegget koblet av, så vil fortsatt ikke batteriet lade. Remoten fungerer, og har målt at verken anlegget eller cd-spillern drar strøm når tenningen er av. Det jeg tror er galt er måten strømkabelen til forsterkeren er koblet på batteriet. Den er skrudd fast på mutteren til ledningene som kommer fra dynamo osv. Så jeg lurer på om problemet er det at dynamoen sender alt strømmen gjennom kabelen til forsterkeren enda den er koblet fra, istedenfor å gi noe til batteriet. Strøm tar alltids letteste vei. Er det noen andre som har hatt lignende problem, og har en eventuell løsning? Mvh. Marius
  2. Teoretisk sett kan alle kjøre den. Alt avhenger av avtalen med den som har ansvaret i bedriften.
  3. Ble siktet for å ha holdt 111km/t i en 50-sone. Sto i siktelsen: "Sjåføren må forberede seg på en inndragning av førerkort i over 26 måneder, og ubetinget fengsel." Godtok ikke det, og rettsaken kom opp 7 måneder senere. Leide inn sakskyndig som beviste at hastigheten ikke kunne vært mer en 80km/t. Så ble dømt til 12 måneder uten førerkort, 10.000kr i bot og 26-dagers betinget fengsel. Det er mange faktorer som bestemmer dommen som for eksempel: -Kjøreforhold -Strekning/sikt -Mengde trafikk -Om du hadde passasjerer Mistet som sagt førerkortet i 12 måneder, mens 75-85 i 50 sonen går fra 3-6 måneder. Fikk 4 måneder for hastighet, og 8 måneder for uaktsom kjøring. Har en post her: http://www.bilforumet.no/lover-and-regler/248218-soknad-redusert-forerkort-beslag.html
  4. Jepp, fikk 4 måneder for hastighet og 8 måneder for uaktsom kjøring ettersom jeg holdt for høy hastighet etter forholdene. Sto i siktelsen at forholdene var dårlige osv, men på bilder tatt og ambulansepersonell bekreftet at det var strak sikt, tørr asfalt og lyst. Men er bare glad nok for at jeg gikk fra 26+ måneder til 12 måneder. Er glad for at jeg aldri "innrømte" 111 km/t.
  5. Ikke fortell mæ at du aldri har hatt 80 i en 50 sone. Men æ vet kordan fare æ utsatte mæ sjøl, og andre trafikkanter for. Jeg fant det ut "the hard way". Men det er ikke det som er temaet her.
  6. Heisann, for 8-9 måneder siden mistet jeg førerkorte. Siktelsen til politiet var at jeg hadde kjørt i 111km/t i en 50-sone. Fører måtte forberede seg på å miste førerkorte i over 26 måneder. Aktor ringte meg flere ganger, og spurte om jeg ville tilstå hastigheten på 111km/t, og at jeg ville få strafferabatt om det ikke gikk via rettsalen. Men jeg var 100% sikker på at hastigheten ikke hadde vært så høy som 111km/t. Jeg leide inn en sakskyndig og etter at sakskyndige hadde motbevist alt av politiets bevis, endret politiet siktelsen. Nå hadde jeg kjørt i 80km/t i 50-sonen. Jeg sa meg enig i det, og at det stemte mye bedre enn 111km/t. Jeg ble dømt til 12 måneder uten førerkort, 10.000kr i bot og 24-dagers betinget fengsel. Selv syntes jeg at 12 måneder for 80km/t i 50-sonen er alt for mye. Det tok forresten 7 måneder før rettsaken kom opp, så etter jeg mottok dommen så hadde jeg 5 måneder igjen. Hørte med noen venner som fortalte at det var muligheter for å søke om å redusere inndragnings tiden, om man la seg flat og fortalte alt man hadde lært av å være uten lappen. Har også søkt litt rundt på forumet, og ser at det er ett fåtall som har fått 2 måneder avslag. Lurte derfor på om det var noen her som hadde erfaring med dette, og eventuelt tips til en søknad. Mvh. Wik
  7. ExibeR

    Styling

    Ja, vil liksom ikke ha horestyling på bilen, da ser d bare ut som en raillbil.
  8. ExibeR

    Styling

    Heisann, vurderer nå styling til min Mazda 6, 04-mod. Har søkt litt rundt om kring og kom fram til flere nettsider. Der jeg fant mest, og den siden som så mest seriøs ut var http://www.astina.dk/ Lurte på om noen har erfaring fra denne siden. Og i tillegg, ræva på bilen ser slik ut: (Det der er ikke min, fant bilde på google. Gidda ikke å springe og ta selv) Bodykit'e som jeg tenkte på heter Charger og ser slik ut: Hele pakken kommer på ca 10 000,- Så tilleggs spørsmåle mitt er om jeg egentlig trenger ny bakdel på bilen, eller om det holder med front og side skjørt? Evt. pris på lakkering for front, bak og sideskjørt + takfinne, og om det er stor prisforskjell i å bare lakkere hele bilen med det samme. Har sett at det er andre bilmerker som har et program du kan laste ned, med 3d-bilder av bilen hvor du så kan laste ned deler som ovenfor, og prøve de på din bil før du bestiller noe. Er det noen som vet om et slikt program til Mazda? Har kun funnet et der du kan teste ut felger.
  9. Var der tidligere i år. Va nu ganske så kaldt ute, og småregn til tider, men e vel ikkje så mye dokker kan gjøre me d. Bedre tribuner hadde gjort sæ. Æ va ganske heldig me plassn, og fikk me mæ d meste som skjedde, men va nok en go del som ikke fikk oppleve den samme følelsen av motorduren ettersom de sto lengre unna. Så om det blir bedre muligheter for tilskuere, så e æ der til neste år å:P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår