El raza Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Lurer fælt på om det er noen som kan fortelle meg hva det kullfilteret i innerskjermen på Audi er godt for? Hva gjør det, og hvorfor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 (endret) Et kullfilter tar opp bensindampen fra tanken når det f.eks blir varmere, istedet for at dampen bare skal slippes til friluft. Når du starter motoren, suger den bensindampen ut av kullfilteret og forbrenner dampen. Det er egentlig bare en funksjon på samme måte som EGR-systemet for å begrense utslipp. Endret Mars 13, 2010 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Nå kom margido før meg, men jeg limer uansett inn dette, som jeg fant i en annen tråd her inne: A storage device in the evaporative emissions control system. It is a small cylindrical or rectangular container that contains activated charcoal particles. The charcoal traps gasoline vapors from the fuel tank (and carburetor on older vehicles). Later, the vapors are purged and drawn into the engine when the vehicle is being driven. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El raza Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Takker for den!! kjekt å vite.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg