enuriak Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 hei, har en volvo 242 med v8, og skal kjøpe meg ny girkasse iogmed at powerglidkasse er ubrukelig for meg. jeg har 2 girkasser for hånd, en th700 og en th350.. hvor stor forskjell er det på utvendig størelse på disse? har litt å gå på lengde i forholt til powergliden, men er kanskje litt lite på bredde...:S hvilken kasse bør jeg gå for i henhold til kjøreglede og styrke? ny motor er under utvikling og det er snakk om 3-400hk. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Kjøreglede og styrke = Tremec etc (manuell kasse) Økonomi og deletilgang = TH350 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 th350 er en tretrinnskasse med høyeste utveksling 1.00 th700 er en firtrinskasse med lavere førstegir en th350 og overveksel (tror det er 0.67?) Du kan finne en th350 kasse som lett tåler en 400hp uten at du trenger å betale een formue. En standard th700 kasse tåler ikke 400hp i særlig lang tid, den må førsterkes. Det er ikke veldig lett å finne en forsterket brukt th700. jæ...lig slitsomt å kjøre med en tretrinskassse (avhengig av utveksling på drivakselen) Jeg solgte min th700 og setter nå in manuel TKO 600 kasse, det blir ikke veldigt billigt men jeg regner med at "morrofaktoren" øker betraktlig ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 hei, har en volvo 242 med v8, og skal kjøpe meg ny girkasse iogmed at powerglidkasse er ubrukelig for meg. jeg har 2 girkasser for hånd, en th700 og en th350.. hvor stor forskjell er det på utvendig størelse på disse? har litt å gå på lengde i forholt til powergliden, men er kanskje litt lite på bredde...:S hvilken kasse bør jeg gå for i henhold til kjøreglede og styrke? ny motor er under utvikling og det er snakk om 3-400hk. Hei jeg har th350 blir litt mindre fart og høyere turtall med th350 men tåler mer og lett og få deler og forsterke. spør deg åssen du har koblet tenningen din på v8? har du tatt den brune og blå sammen og ned på motstanden din??????? Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2010 koblet den blå rett på fordeleren:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Mars 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 åssen fordeler har du? hei?? jeg har mallroy og den skal ha 9 volt til coilen. tar jeg 12 så rykker den Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2010 aner ikke va fordeleren min heter, men den er orginal og ser omtrent slik ut: Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg