Gå til innhold

valg av girkasse

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei, har en volvo 242 med v8, og skal kjøpe meg ny girkasse iogmed at powerglidkasse er ubrukelig for meg.

 

jeg har 2 girkasser for hånd, en th700 og en th350..

 

hvor stor forskjell er det på utvendig størelse på disse? har litt å gå på lengde i forholt til powergliden, men er kanskje litt lite på bredde...:S hvilken kasse bør jeg gå for i henhold til kjøreglede og styrke?

 

ny motor er under utvikling og det er snakk om 3-400hk.

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

th350 er en tretrinnskasse med høyeste utveksling 1.00

th700 er en firtrinskasse med lavere førstegir en th350 og overveksel (tror det er 0.67?)

Du kan finne en th350 kasse som lett tåler en 400hp uten at du trenger å betale een formue.

En standard th700 kasse tåler ikke 400hp i særlig lang tid, den må førsterkes. Det er ikke veldig lett å finne en forsterket brukt th700.

 

jæ...lig slitsomt å kjøre med en tretrinskassse (avhengig av utveksling på drivakselen)

 

Jeg solgte min th700 og setter nå in manuel TKO 600 kasse, det blir ikke veldigt billigt men jeg regner med at "morrofaktoren" øker betraktlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en volvo 242 med v8, og skal kjøpe meg ny girkasse iogmed at powerglidkasse er ubrukelig for meg.

 

jeg har 2 girkasser for hånd, en th700 og en th350..

 

hvor stor forskjell er det på utvendig størelse på disse? har litt å gå på lengde i forholt til powergliden, men er kanskje litt lite på bredde...:S hvilken kasse bør jeg gå for i henhold til kjøreglede og styrke?

 

ny motor er under utvikling og det er snakk om 3-400hk.

 

Hei jeg har th350 blir litt mindre fart og høyere turtall med th350 men tåler mer og lett og få deler og forsterke.

 

spør deg åssen du har koblet tenningen din på v8? har du tatt den brune og blå sammen og ned på motstanden din???????

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår