Nesquick Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Hei Våren nærmer seg, og tenker da å sveise ny eksos. Er forøvrig ikke noen ekspert på hvordan dette påvirker motoren. Bilen er en Hyundai Coupe 2,0L.. foreløpig original med 140 hester.. eksos blir dermed mest for lyd.. så: - Hvor grovt rør bør jeg bruke? (2", 2,5" eller 3", går ut i fra at 3" er for drøyt) - Hvor mye påvirker plassering av katalysatoren motstanden i eksosen? (kat'en sitter rett under manifolden, men det frister å bytte til sportheaders, må da flytte kat lenger bak). Takker på forhånd for all hjelp Mvh. Håvard Siter HYUNDAI FORUM: www.hyundai.norwegianforum.net Hyundai Tiburon RD 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Vil merke minimalt med ny eksos. Annet en lyd da. Merker litt hvis du fjerner catalysator, eller evt kjøper en sportscatt med mindre ''innhold'' 2,5 holder i massevis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nesquick Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 (endret) Vil merke minimalt med ny eksos.Annet en lyd da. Merker litt hvis du fjerner catalysator, eller evt kjøper en sportscatt med mindre ''innhold'' 2,5 holder i massevis Ja, det er jeg klar over. Nevner over at det først og fremst er for lyden. Det jeg bekymrer meg for er å forflytte registeret negativt med for grovt rør. Har forøvrig sportcat, men har plasseringen noe å si? Endret Mars 10, 2010 av Nesquick Siter HYUNDAI FORUM: www.hyundai.norwegianforum.net Hyundai Tiburon RD 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Har forøvrig sportcat, men har plasseringen noe å si? Nærmest mulig motor hvis du ønsker at katalysatoren skal fungere.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nesquick Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Nærmest mulig motor hvis du ønsker at katalysatoren skal fungere.. Akkurat ja : ) Siter HYUNDAI FORUM: www.hyundai.norwegianforum.net Hyundai Tiburon RD 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Akkurat ja : ) Som du sikkert skjønner er den orginale plasseringen mest sannsynlig optimal ;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nesquick Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Som du sikkert skjønner er den orginale plasseringen mest sannsynlig optimal ;) Kunne vel tenke meg det egentlig. Hvorfor må den egentlig sitte så langt fram? Er det på grunn av eksostrykket, eller fordi den jobber best med høy temperatur? Siter HYUNDAI FORUM: www.hyundai.norwegianforum.net Hyundai Tiburon RD 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Kunne vel tenke meg det egentlig. Hvorfor må den egentlig sitte så langt fram? Er det på grunn av eksostrykket, eller fordi den jobber best med høy temperatur? I all hovedsak fordi den kjemiske prosessen krever en viss temperatur ja, ved å plassere den lengre bak tar det lengre tid :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg