Gå til innhold

Råtten lukt fra batteri?

Ranger emnet


ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

I den siste tiden har det vært en vond lukt i bilen som kom fra varmeapparatet/ventalisjon. Kan minne om dødt dyr / råttent egg osv.

 

Åpnet idag panseret og der var også lukten, så ned på batteriet, og der proppet det væske ut av hullene på toppen av batteriet, og det var noe røyk, som om batteriet var varmt.

 

Luktet også på batteriet og det var der lukten kom ifra.

 

Så, noen som har peiling på hvorfor, hvordan eller hva som bør gjøres? Bilen starter både kalde og varme dager like godt.

 

Kan informere at bilen er Toyota Carina 1995 mod ca.

Og at batteriet ser gammelt og slitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det batteriet som forårsaker lukten inne i bilen?

 

Heisann.

 

I den siste tiden har det vært en vond lukt i bilen som kom fra varmeapparatet/ventalisjon. Kan minne om dødt dyr / råttent egg osv.

 

Åpnet idag panseret og der var også lukten, så ned på batteriet, og der proppet det væske ut av hullene på toppen av batteriet, og det var noe røyk, som om batteriet var varmt.

 

Luktet også på batteriet og det var der lukten kom ifra.

 

Så, noen som har peiling på hvorfor, hvordan eller hva som bør gjøres? Bilen starter både kalde og varme dager like godt.

 

Kan informere at bilen er Toyota Carina 1995 mod ca.

Og at batteriet ser gammelt og slitt ut.

 

... Hiv ut det batteriet du, så skal du se det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør vel så absolutt få målt ladingen. bør ikke overstige 14,5 volt. med defekt regulator kan den lade opp mot 16 volt og da får man akkurat lignende symptomer.

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk lading først, det var dere dårlige til å nevne, veldig dumt om han kjøper nytt bateri, så er det ødelagt etter kort tid pga overlading.

Starter bilen fint hele tiden vil jeg nok tro alle cellene er intakte.

Ladinga bør ligge rundt 13,8-14,6, lader den over 15-15,5 V er det noe galt med dynamoen.

Husker en kompis som hadde en laurel som overlada litt, tok til og med ut ene børsten, men lada like herlig, når du passerte 3000 rpm gikk spenninga over 18v og pærer og slikt gikk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår