Gå til innhold

OK anlegg til kjæresten

Ranger emnet

bananerergodt

Anbefalte innlegg

Hallo, alle sammen

Jeg driver på å fikse et anlegg til min kjærestes bil (Passat sedan 1997 om det betyr noe). Problemet er at jeg har relativt liten erfaring innenfor dette området, og at jeg ikke har et budsjett av dimensjoner. Fordelene er at det ikke trenger å være et dritfett anlegg, men et som spiller OK. (vi skal ikke akkurat ha noen professorer i lyd på besøk) Og at det er en julegave (helt riktig, jeg har over ni måneder på meg). Derfor henvender jeg med til ekspertene, og spør:

Jeg har en JVC KD-BT11. Er den noe vits å spare på, eller bør jeg investere i en annen? Er det da evt. en god idé å satse på noe brukt?

Jeg har også en passiv sub-woofer, jeg kan finne ut mer om den om det er nødvendig.

Jeg har ikke rukket å teste de høyttalerene som står i bilen nå, men jeg skal finne ut av hvilken type de er.

Takk for alle bidrag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold spilleren. Den har meget god lyd og har vel det utstyret man trenger. For en tilsvarende spiller idag må du ut med et par tusenlapper, og de pengene bør du heller bruke på en god 4-kanals forsterker. Dernest trenger du to par 6,5" komponentsett til for- og bakdører (som altså drives av 4-kanals forsterkeren), og mange vil føle de er i mål med dette. Budsjett fra 3000,- og oppover herfra ihvertfall. Kommer litt anpå hvor høyt det skal spille og litt hva din kjære hører på av musikk til vanlig.

Den sub'ben din kan være et bra tilskudd i dypbassen, så den kan du gjerne fortelle navn/nummer på ja. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider