bananerergodt Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Hallo, alle sammen Jeg driver på å fikse et anlegg til min kjærestes bil (Passat sedan 1997 om det betyr noe). Problemet er at jeg har relativt liten erfaring innenfor dette området, og at jeg ikke har et budsjett av dimensjoner. Fordelene er at det ikke trenger å være et dritfett anlegg, men et som spiller OK. (vi skal ikke akkurat ha noen professorer i lyd på besøk) Og at det er en julegave (helt riktig, jeg har over ni måneder på meg). Derfor henvender jeg med til ekspertene, og spør: Jeg har en JVC KD-BT11. Er den noe vits å spare på, eller bør jeg investere i en annen? Er det da evt. en god idé å satse på noe brukt? Jeg har også en passiv sub-woofer, jeg kan finne ut mer om den om det er nødvendig. Jeg har ikke rukket å teste de høyttalerene som står i bilen nå, men jeg skal finne ut av hvilken type de er. Takk for alle bidrag! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Flyttet til bilstereo. Dette er ikke et prosjekt :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bananerergodt Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Aha, beklager. Så meg ikke nøye nok om da jeg startet den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Behold spilleren. Den har meget god lyd og har vel det utstyret man trenger. For en tilsvarende spiller idag må du ut med et par tusenlapper, og de pengene bør du heller bruke på en god 4-kanals forsterker. Dernest trenger du to par 6,5" komponentsett til for- og bakdører (som altså drives av 4-kanals forsterkeren), og mange vil føle de er i mål med dette. Budsjett fra 3000,- og oppover herfra ihvertfall. Kommer litt anpå hvor høyt det skal spille og litt hva din kjære hører på av musikk til vanlig. Den sub'ben din kan være et bra tilskudd i dypbassen, så den kan du gjerne fortelle navn/nummer på ja. ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Er ikke sikkert han trenger forstereke da.. Kan jo bare kjøpe noen OK høyttalere og koble de på CDspilleren. Er ikke alle som trenger det samme som oss gærningene når det gjelder lyd i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Forsterker hjelper veldig på lyden dersom du har planer om å droppe sub da! Hvis ikke kan lyden fort bli litt "tynn". Men om det skal droppes forsterker, burde det i så fall kjøpes høytalere med rimelig høy følsomhet! Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bananerergodt Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Hm, jeg har ikke tilgang på bilen akkurat nå, men jeg kan spørre de som passer på den om hva slags høyttalere som står i den. Jeg mener å huske at de ikke er originale. Bør jeg forresten beholde originalledningene til høyttalerene, eller bytte dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Er alltids en fordel å bytte de, men ikke en nødvendighet dersom du bare skal forbedre lyden litt! :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bananerergodt Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Sånn, da har jeg funnet fram suben jeg har liggende. Jeg har ikke peiling på om den er knall eller bånn, så derfor linker jeg til bilder av den her http://synne.kjelling.no/andreas/sub. Om jeg skal bruke den, skal jeg i hvert fall droppe de ultraharry neonlysa xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Det der er ingen sub, men en full-range disko-kasse, for å sette et begrep på denslags. Passer i mindre russebiler, ikke en 97 Passat. ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bananerergodt Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2010 Haha =P Ser den ut til å være noe bra da? Kan jeg kanskje selge den til inntekt av resten av anlegget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg