gbjoergum Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Bilen min en Opel Vectra mistet all piffen under kjøring og ble stående. Jeg fikk hjelp av Falck til et lokalt verksted. De lovet å få bilen på fote igjen. Etter tre dager inklusive en dag hvor mekanikeren var syk, hadde de skiftet en føler til kamakselen pluss etter sigende kjørt bilen gjennom et datasøk uten hell.Da jeg kom for å ev. hente den den tredje dagen, måtte de bare inrømme at de ikke kunne finne feilen. Jeg insisterte da på å ta med meg bilen til et merkeverksted. Men først måtte jeg betale kr.3600,- for nær sagt ingenting + en del som ikke hadde noe med saken å gjøre. På merkeverkstedet brukte de ti minutter på å fastslå at katalysatoren var potte tett og årsaken til driftstansen. Nå spør jeg, - er det ikke litt vel drøyt å måtte betale fleretusen kroner til etter min mening inkompetente folk for ikke å få hjelp. Hva kan jeg gjøre med dette ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Kommer litt ann på hva dere avtalte, men du må også huske at feilsøking også er jobb. At du valgte et verksted som ikke klarte å finne ut av dette kan du ikke si fra deg alt ansvar på. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Kommer litt ann på hva dere avtalte, men du må også huske at feilsøking også er jobb. At du valgte et verksted som ikke klarte å finne ut av dette kan du ikke si fra deg alt ansvar på. Nei, men så har de overhode ikke levert et produkt. Jeg kan da starte et verksted å "feilsøke" i hutt å pine å ta betalt å si "sorry, jeg bytta motor og girkasse på bilen din men hjulbuene ruster likevel".:hammer Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Verkstedet har vel krav på å avtale/informere kunde om pris og arbeidstimer på forhånd? Og ringe kunde om arbeidet blir mer tidkrevende og dyrere enn avtalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Måtte jo tro at de hadde peiling når følgende sto å lese om verkstedet : " Vi reparerer og foretar reparasjoner på alle bilmerker til gunstige priser. Våre mekanikere har lang erfaring og blir regelmessig skolert for å møte de stadig mer avanserte bilmodeller." Jeg ville også ha den føleren de hadde skiftet ut, for å få den testet om den var defekt,- men den kunne de ikke finne !? Har jeg ikke krav på å få med meg delene som blir skiftet ut ? :angry::angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Delene som blir skiftet ut har du rett på ja. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Hadde bilen inn for feilsøking en gang, de kunne ikke finne feilen å de ville heller ikke ha betaling for det. De ville heller ikke ha betaling for sletting av feilkoder etter at feilen var utbedret. Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Har jeg ikke krav på å få med meg delene som blir skiftet ut ?:angry::angry: Da må du nesten si ifra på forhånd. Om mekaniker ikke får høre fra overordnede at delene skal taes vare på, går det i søpla. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Folk begynner å få dårlig praksis rundt omkring ja... :) ...kunden betaler for å få med seg de nye delene, og de gamle delene er da også hans, enten de er utslitte rester eller ikke. Kaster man de uten kundens godkjennelse blir det som å ta annen manns eiendeler, regne de som søppel og kaste de. Dvs, man er på fest hos noen, ser at sofaen er slitt og hullete, og så kaster man den ut av vinduet uten å høre med huseier "fordi det er jo bare søppel"... Lett satt på spissen. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 syns du det der var dyrt?? 3.600kr for å feilsøke i 3dager var billig! jeg betalte 12.400kr for å bytte en jævla sikring! enda jeg ga dem 9timers arbeid på ark som jeg selv har feilsøkt og målt! og dette var da betalt for 8timers arbeid hos dem! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deffy Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 funnet ut av problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg