Gå til innhold

Tips til bilstereo: Alpine- Dynabel

Ranger emnet


senator24v

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det på tide å handle inn anlegg til min vectra b.

 

Har tenkt litt på alpine og dynabel. Har sett litt på disse pakkene her:

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_310&products_id=3376

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7628&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

 

Har også tenkt på Alpine spiler. Tenkte på disse to:

 

http://www.bernhardsbillyd.no/productview/20234800/

 

http://www.bernhardsbillyd.no/productview/20152720/

 

 

Håper noen kan gi meg tips om disse tingene og erfaringer. Er også open for andre froslag.

 

Takker for svar :)

Opel Vectra B 1,8 1999 mod. Facelift

Opel Omega B2 3.0l V6 2000 mod

Opel Senator B 3.0l 24v 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne litt så det ikke blir ørten tråder, jeg selv har en sony xplod som leser alt som er, men er dårlig med innstillingsmuligheter med tanke på lyd.

 

hvordan er det med alpine når det gjelder lyd? må si jeg liker de spillerne og kunne tenkt meg den nederste som er linket.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DynaBel subbene er litt trege til musikk,, men spiller helt syyyykt!!

 

jeg ville hatt DynaBel sin 5000w monoblokk på disse for å fått de til å spille optimalt :)

 

Har en kompis som har de elementene med 5000w dynabel monoblokk i en Passat.. han spiller løst alt i bilen fra dørtrekk til taktrekk :)heheh

 

men skal du ha en litt kjappere bass til rask musikk, og ikke bare er ute etter å få alle vinduene i nabolaget til å riste,, ville jeg gått for noen andre basselement..

 

men skal du på DB-Drag er dette elementene du leter etter! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DynaBel subbene er litt trege til musikk,, men spiller helt syyyykt!!

 

men skal du ha en litt kjappere bass til rask musikk, og ikke bare er ute etter å få alle vinduene i nabolaget til å riste,, ville jeg gått for noen andre basselement..

 

Hva er det du snakker om egentlig? Kan du utdype "trege til musikk" og "kjappere bass"? Hadde vært veldig fint, for jeg har alltid trodd at 34Hz er 34Hz, uavhengig av elementet som spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan merke at bassene henge litt etter,, har du store element med stor x-max kan det høres sånn ut, siden den bruker lengre tid att og fram,, ja, selv om det er 34 hz,, hvorfor? det er ikke jeg god nok til å forklare.. har du mindre element, eller mindre x-max får du ikke så stor bass, men du vill føle en kjappere bass.

 

dette er ikke min beste side, så jeg er ikke heelt sikker, jeg bare skrev min mening på forrige innlegg om de dynabel bassene. her må du nesten spørre noen eksperter som vet hva problemet er og hvordan alt funker 100%! :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et større element spiller akkurat like kjapt som et mindre element, men det er element som kan oppleves litt "treigere" enn andre, men at dette har med størrelse eller slaglengde å gjer er en myte.

 

Men ja. Ville gått for Dynabelsubbene eg, og den siste Alpine spilleren. På spilleren har du masse justeringsmuligheter du kan skru deg i hel på :)

Endret av funkmobile

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan merke at bassene henge litt etter,, har du store element med stor x-max kan det høres sånn ut, siden den bruker lengre tid att og fram,, ja, selv om det er 34 hz,, hvorfor? det er ikke jeg god nok til å forklare.. har du mindre element, eller mindre x-max får du ikke så stor bass, men du vill føle en kjappere bass.

 

dette er ikke min beste side, så jeg er ikke heelt sikker, jeg bare skrev min mening på forrige innlegg om de dynabel bassene. her må du nesten spørre noen eksperter som vet hva problemet er og hvordan alt funker 100%! :) hehe

 

Det du driver med er synsing. Du er helt på jordet. For om de hadde vært så "trege" som du sier, hadde de ikke spilt 34Hz når de får beskjed fra spiller/forsterker om å gjøre det. Myter og atter myter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår