Gå til innhold

Trenger hjelp til annlegg??

Ranger emnet


enjareturns

Anbefalte innlegg

heihei! jeg har da kjøpt meg en kicker monoblock.. dyyr:(

 

legger ved en link av den: http://www.eikeraudio.no/nettbutikk/kicker_zx1500.1/11/vis_prod/334

 

 

 

 

 

også har jeg bare mutant settet.

 

link: http://www.eikeraudio.no/nettbutikk/mutant_engage_10_/102/vis_prod/851

 

 

men bruker ikke den forsterkeren der p.g.a har noen 6x9 alpine høytalere som drives på forsterker der.

 

også link til 6x9: http://www.caraudiocentre.co.uk/product_m-alpine-spg-69c3_p-23884.htm

 

 

 

 

så mitt spørsmål er: kan jeg bruke denne monoblocken med den kassa. og en til 10" +6x9 høytalerene? og vil jeg trenger kondenstrator eller noe nye tykkere ledingere ?

 

takker for alt av tips :)

 

 

 

beklager skrivefeil og tar forbehold til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker monoblokka er berre beregna på sub.

So den bruker du på sub.

Skal du ha forsterker på 6x9, so kjøper du ein ny forsterker. (2-kanals forsterker. 4-kanals forsterker viss du vil ha forsterker på framhøgtalerene og)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :)

 

jeg tenkte litt på og handle en kicker 2x12 comp.

 

er dette noe og satse på eller burde jeg satse på ground zero ?

 

Hmm...jeg har hørt at de comp v til kicker låter noe helt forferderlig..må du ha kicker? Jeg tørr vedde skjorten min på at ground zero kan spille på likt nivå som kicker når det gjelder flytting av luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke og ha kicker. jeg har bare aldri hørt om ground zero. kjenner ingen som har det. så følte det ble litt jall.

 

 

men vist folket sier ground zero er bra så blir det jo det i stedet for en kicker,mtx og sony xplod.

 

 

 

 

Det er ikke i nerheten og vere jall.

Bare du som mangler kunnskap, Sony Xplod er vel det man kan kalle jalla i denne sammenhengen:)

 

Hvis du er interresert i og lære bilstereo kan du jo bare besøke et bilstereoforum? er ganske lite trafikk inne på stereo delen her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så mye kunnskap mangel hehe :P .. har bare vokst opp blant kicker og mtx ser du :P

 

Var heller hvor mange bilstereoprodusenter du hadde kjennskap til han mente. Finnes mange hundre produsenter innen bilstereo, få av de er å se i butikkhyllene i Norge. MTX, Kicker, Pioneer, Rockford Fosgate, Alpine, Kenwood og Sony er vel de mest kjente i Norge.

 

Er stort sett ikke noe i veien med disse merkene, men om du skal ha en SKIKKELIG rå subb, så kjøper du hverken MTX eller Kicker..da kjøper du Fi eller DD, og det får du vel ikke i butikken i Norge. Er mange nettbutikker i Norge som forhandler bilstereo, men de er dog ikke så kjent blandt de som er ny innen bilstereo. elutstyr.no selger Ground Zero(GZ) og det er populært blandt de som driver med SPL. Ground Zero har muligheten til å lage trykk så det holder, de har blandt annet en 18" som er oppgitt med 10 000Wrms, og den veier 50kg. Dette er et seriøst merke og ikke noe "jalla" som du antydet. Jalla vil nok heller være Sony Xplod, ADS og alt annet du finner i kebabtraller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår