Gå til innhold

Juridisk garanti

Ranger emnet


JonVat

Anbefalte innlegg

Den 12 desember var jeg og hentet den nye bruktbilen min.

En Ford Focus C-Max

 

Blid og fornøyd kjørte jeg hjem, og etter etpar turer kom helgen og vi hadde planlagt en noe lengre tur for å få testet bilen.

 

Men da ville den ikke starte og NAF kom og hentet bilen.

Bilen ble tauet inn til Ford sitt verksted og jeg informerte selger om hva som hadde skjedd,

 

Det viste seg da at her var det flere ting som spilte inn.

 

1. EGR ventilen var defekt og måtte byttes.

2. Det lakk diesel fra slangen mellom filteret og dieselpumpa.

3. glødepluggene funket ikke (Voldsomt tungstartet).

4. luftfilteret var potte tett.

 

Jeg fikk da verkstedet til å kontakte selger, men nå som bilen er i orden får jeg en tlf fra verksted at selger har avvist fakturaen.

 

I kontrakten til bilen står det at jeg har 3 mnd Motor/driverksgaranti.

 

Hvordan bør jeg ta denne saken videre ?

Eller er det like greit først som sist å ringe NAF sine jurister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med de men fikk aldrig noe svar.

 

Derfor antok jeg at det var ok for rep.

 

Snakket med ansvarlig på butikken der istad og han skulle se over saken da han ikke hadde vært på jobb enstund.

 

Det kan se ut til at mld fra meg aldrig har gått videre fra selgeren.

Men dette anser jeg ikke som mitt problem at de har interne komunikasjons problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt bilen hos privatperson eller hos en forhandler? Du har nok lite å komme med om du ikke fikk et "ok" for å fikse bilen fra selgeren. Er han som har denne garantien og derfor skal han også få mulighet til å fikse dette selv!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallefall større sjangs til godvilje hos en forhandler! Møt opp på døra til forhandleren, legg fram saken på en fin måte og evt gå med på en 50/50 deling om forhandleren virker umulig!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår