Gå til innhold

imloud2: MB190E - prøvekaniner

Ranger emnet


imloud2

Anbefalte innlegg

jada, her skjer saker og ting, det tar bare litt tid:P

 

fikk feil kløtsj, så måtte vente noen dager på den nye, samt at jeg har byttet svinghjul, og må da bytte girkassa. denne manglet selvfølgelig slavesylinderen på, og da ble det noen dager til med venting. men denne kommer til mandag, og da håper jeg på at det ikke snør, så jeg kan få i maskinisten igjen:)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en aldri så liten uppdate:)

 

motor er nå i bilen igjen, etter litt om og men, og litt feil deler og diverse som hører med når man holder på:P

så i morgen blir det å koble til alt av ledninger, samt giroverføring, mellomaksling med ny hardykobling (balatakobling) og henge opp igjen eksosen:)

så hadde jo være moro om dette virket:)

 

utover det har jeg fått meg en bil til, en 190E 1,8 med automat og asd, som hadde fått seg en liten en på nesa xD

kommer noe biler rett før eller rett etter nyttår, vent i spenning:D

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten oppdatering på første søndagen i år:)

 

fått gjort litt i dag, som å montert girkassefeste, mellomaksel, byttet toppdeksel, så luffilterboksen passer.

og fått satt på en annen fanger til å ha på i vinter:)

 

kommer et bilde og et spørsmål senere (:

 

ønsker alle en heidundrende kveld!

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål ang samme utfordringen,

etter hva jeg har forstått, så er det ledningene til det store stikket på automatkassa som skal klippes og kobles sammen.

 

men jeg har andre farger, samt fler ledninger enn det som er nevnt på bildet/post ovenfor.

 

jeg har disse fargene:

fra venstre mot høyre, den lille helt inn mot isoleringen er sort med lilla stripe og røde prikker,

NR 2 lilla, 3 lys grå med gul stripe, 4. sort(egen ledning med stikk på kassa) 5. brun. 6 lilla med hvit stripe.

om noen kan hjelpe meg med dette, hadde det vært helt topp :thumbup:

DSC01926.jpg

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette fordi du skal bygge om fra automat til manuell og må fjerne start sperra? (orka ikkje lese alt en gang til, har lest de meste i tråden her en gang før :P).. men ivertfall, om det er saken så kan du jo bare ta hele bryteren av kassa og "klikke" den i park :) så har du løyst problemet, eneste er at du ikkje får rygge lys uten og kødde med ledningene der :P

 

håper dette hjalp litt :)

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det stemmer det at jeg har byttet fra automat til manuell, er bare noen småting som gjenstår:)

deriblandt dette.

men mener på at det er de 2 tykkeste som er lilla som skal kobles sammen, som da er startsperra.

og om bilen står i park, så har vel det gjerne med en sensor o.l i girkassa til det stikket til startsperra dette går på. og at det derfor virker, men når de to da ikke får kontakt, så funker det jo ikke heller.

så får nok prøve litt i morgen :)

 

men takk for svar :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okkai, da har du lest litt mere en meg :P eg har ikkje noen ide på ka ledning som skal kor, men vet det er en "bryter" på kassa som føler ka gir den er i, og den er bare til og klikke i park eller nøytral så er sperra vekke :) men da må du og ha det stikket hengende en plass under der eller dra det opp i motor rommet :) har gjort dette på noen mercer og audier før, da stilte vi bare på bryteren og lot ledninger og stikk vere som det va :)

 

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, dette høres litt bakvendt ut i mitt hode, men kan godt være det stemmer.

uansett så er det vel i teorien bare å måle seg frem til hva som er hva:)

så hvis jeg har fått skrudd fast boltene til balatakoblinga og mellomakslingopplagringa, pluss eksos, så er det jo bare å prøve:)

 

men tok dere da den bryteren ut av automatkassa?

eller nappa dere bare av stikket? :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var bare å klinke sammen de 2 tykkeste ledningene, så tørna motoren:) men skjønte hva du mente mtp den saken som sitter på girkassa, så koblet på denne, så er man sikker:)

men det ville jo selvfølgelig ikke starte fordetom:S

 

men i dag fikk jeg besøk av en kamerat, og vi kom frem til at, hmm, vi prøver å flytte over fordeleren. og som sakt, så gjort.

da var det bare et halvt tørn, så starten den :)

det var utrolig deilig! :)

 

men klarte jo å ødelegge noe og da,

så om noen har en delebil med manuell stående, og lyst til å selge meg et pedalsett, så send meg en PM :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår