Gå til innhold

Valg av stasjonsvogn

Ranger emnet


Empty

Anbefalte innlegg

Hallois godt folk!

Må snart bytte inn Polo'en i en litt større bil, stasjonsvogn. Budsjettet er ikke det største, hadde håpet å holde meg under 80'000. Har kikka litt på Skoda Fabia & Ford Focus, pga. man får en ny bil til en rimelig penge, men er litt bekymret for plassen baki (må ha plass til hundebur). VW Golf og Passat er to andre alternativ, spes. Passat, som jeg har sansen for, men må da ta til takke med en litt eldre bil.

Hvis det er noen som har input så tar jeg gjerne imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor ny bil du på død og liv vil ha. For min del betyr det egentlig veldig lite, og jeg vil påstå at det ofte er mindre tull med biler fra rundt 94-95, enn rundt 2000. Mye elektronikk som kom inn i bildet der, som hadde en god del barnesykdommer.

Personlig kommer jeg på tre biler du kan satse på: BMW 5 serie touring, Mercedes C eller E klasse, eller VW passat.

Både BMW og Mercedes fra den tiden vil gi deg en komfort og kjøreglede du ikke finner maken til på biler i den prisklassen. Ikke særlig mye tull med dem heller, hvis de er tatt vare på. VW passat er nok ikke den bilen som gir mest av det, men gir deg kanskje en nyere bil for de samme pengene, samt at det pleier å være minimalt med problemer med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk litt penger på en litt eldre bil, med litt størrelse, komfort og kvalitet, ha også drifts- og vedlikeholds-kostnader i fokus.

 

Syns faktisk samtlige du nevner er trange wannabe-familiebiler, den eneste du ahr nevnt med litt størrelse på er Passat, og den vil ikke jeg stå for å anbefale.

 

Har du i det hele tatt vurdert japansk, og er litt mer "SUV" interessant?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takker for svar.

De bilene jeg har nevnt er vel egentlig bare eksempler, er forsåvidt åpen for alle forslag, samma hvilket land.

Passat er vel den som har vært mest aktuell pga. jeg har hatt 4 VAG biler og vært veldig fornøyd med samtlige, Golf mk2, mk1, Polo og Audi 80.

BMW og Merce har jeg tittet innom, men egentlig ikke tenkt noe mer på. Er ikke disse dyre i drift, mht. service, bildeler osv?

Det ble nevnt japansk, noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såsant du ike på død og liv skal ha fullt servicehefte på BOS og handle deler der, så er min erfaring at få biler er billigere å ha enn MB, men min erfaring gjelder de litt eldre igjen da, men de sier det at rimeligste MB å ha er w210, om man ser bort fra rusta.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW deler er aldeles ikke dyrt. Spesielt ikke hvis du er i stand til å handle litt fra nettet. GS bildeler eller KOED har slitedeler til hyggelige priser. "Service" kan være så mangt. Gi den oljeskift med jevne mellomrom, bytt bremsevæske og frostvæske med noen års intervaller. Man trenger faktisk ikke reise på merkeverksted for å ta service på bilen.

 

Det eneste jeg kan tenke på som gjør BMW dyrt på service er at det går en del olje på motoren!

 

Jeg også var en svoren VAG-fanatiker, helt til jeg prøvde en BMW. Det frister egentlig ikke å gå tilbake, ettersom brukt BMW gir mye mer bil for pengene enn brukt VAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår