chripson Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Jeg var på EU kontroll i dag, og fikk li sjokk når jeg måtte ut med 12000 kr for å få den godkjent (i følge verkstedet). Dette var synes jeg var veldig dyrt, så derfor har jeg hvert innom tanken om svart arbeid. Feilene var som følger: - Bremserør svekket pga rust (begge bak) 2800,- - Bakaksel - slakk i innfestninger (begge bak) 5150,- - Foraksel - slakk i innfestninger (begge foran) 3700,- Er det noen i Stavanger området som kan hjelpe meg slik at jeg får dette billigst mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 kunne fikset det jævlig billig i oslo men det er langt fra deg Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 kunnet ha fikset eukontroll i oslo samma slengen Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chripson Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 kunne fikset det jævlig billig i oslo men det er langt fra deg Hvor mye ca? og hvor lang tid ville det tatt? Vurderer å kjøre til Oslo om jeg ikke finner bedre løsninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Hva slags bil? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chripson Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 (endret) Hva slags bil? Ford Puma 1998 modell Endret Februar 18, 2010 av chripson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Mener jeg har skiftet bremserør bak på en slik en, og tipper det tok meg 1-2 timer. Slakk innfesting bak er vel foringer i vogga bak, burde være greit å skifte skulle man tro, men slakk i innfesting foraksel, hva slags møkkaverksted har du vært på som ikke kan skrive hvilke foringer som er defekte. Har du hørt med ditt lokale Ford-verksted? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chripson Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 (endret) Mener jeg har skiftet bremserør bak på en slik en, og tipper det tok meg 1-2 timer.Slakk innfesting bak er vel foringer i vogga bak, burde være greit å skifte skulle man tro, men slakk i innfesting foraksel, hva slags møkkaverksted har du vært på som ikke kan skrive hvilke foringer som er defekte. Har du hørt med ditt lokale Ford-verksted? Jeg var på et lite verksted borti gata.. Hadde regnet med at bilen skulle gå lett gjennom, men slik gikk det tydeligvis ikke. Har ikke hørt med ford verksted nei Endret Februar 18, 2010 av chripson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Syntes dette lukter rippoff lang vei...altså at dem prøver å lure deg. Kjenner du ingen som kan skru litt for deg mot noen kroner ? Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 veit du hva du gjør? istedenfor å fikse de bremserøra? du tectylerer dem ORDENTLIG, da blir det hverken verre eller bedre, men nok til at den går i mellom eu, sålenge de tåler HARDT press på pedalen, så er det ikke noe problem, da slipper du mest sannsynlig den delen av "lista" Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 veit du hva du gjør? istedenfor å fikse de bremserøra? du tectylerer dem ORDENTLIG, da blir det hverken verre eller bedre, men nok til at den går i mellom eu, sålenge de tåler HARDT press på pedalen, så er det ikke noe problem, da slipper du mest sannsynlig den delen av "lista" Er jo kjekt og ha bremser i orden... Idiot Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Er jo kjekt og ha bremser i orden...Idiot ja, men det har du også om du kan legge masse press på pedal og det ikke er lekkasje, så sauser du dem inn med tectyl slik at det ikke blir mer rust, når verkstedet er jalla som vedkommende sier, så er det ofte at de mener at lakkrust/rustfarget støv er nok til å si at de er "opprusta";) idiot fordi jeg sier noe fornuftig? jo takk i like så, bruker samma metoden sjøl jeg, må jo sjekke om det ikke er lekkasje, er det ikke det, så er det bare å pøse på med tectyl i over/underkant med et tjukt lag;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chripson Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Syntes dette lukter rippoff lang vei...altså at dem prøver å lure deg. Kjenner du ingen som kan skru litt for deg mot noen kroner ? Burde jeg levert inn et annet sted bare for å sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Burde jeg levert inn et annet sted bare for å sjekke? Jeg mener ikke nødvendigvis (!) at feilene ikke er der, men syntes prisene på arbeidet var rimelig heftige. MEN det kan også være meg, jeg skrur selv så vet ikke hva prisene ligger på lengre. Men klart du kan prøve å få et pristilbud på jobben en annen plass, det koster jo ikke noe. Ellers ville jeg nok prøvd å finne noen som har tilgang på litt utstyr som kan hjelpe deg, evt en som kan ta jobben under bordet... Lykke til =) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg