mazdaeiger Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Hei! Har den siste stunden vært plaget med en slags "metallisk gnisselyd" når bilen står på tomgang og clutchpedalen ikke er inne. (Hørest ut som om man gnir to metallplater fort rundt inntil hverandre) Så ble det også svidd clutchlukt om den fikk stå litt sånn. Men har nå skiftet ut clutch,trykkplate, utløserlager og svinghjulslager. Men lyden har ennå ikke forsvunnet :/ Eneste jeg ikke har gjort er å luftet clutchen.. (er hydraulisk clutch) Så er det noen som har peiling på hva lyden kan vere? Lyden forsvinner når jeg trår inn clutchpedalen. Bilen er en 90mod Mazda 626 2,2i 4WD På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Nå er ikke jeg en ekspert på disse områder.. men hvordan har du gjort det med sentrering av clutchen under montering? Kanskje det er en feil der elns Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Det er ikke rett og slett ett gåent lager på inngående aksel i kassa. Har du sjekka girolja, både nivå og om det er "metallic"-olje? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaeiger Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 (endret) Brukte en sentreringsdor når jeg sentrerte clutchen, så det såg bra ut. Men det som er så rart er at lyden var akkurat slik før jeg byttet ut clutchsettet inkl. svinghjulslageret. Har også skiftet olje på fordelerkassen og gearkassen.. Fylte til det rant over med Gl 4/5 75w/90, som det er anbefalt i instruksjonsboken. Trodde det var svinghjulslageret eller utløserlageret som laget lyden siden lagerene virket veldig slitt (spessielt svinghjulslageret) Men det vart ikke noe bedre når jeg startet opp og prøvde etter clutchbyttet:/ Men kanskje det er et gåent et lager på inngående aksel til kassen ja.. Vil det da kunne hørest i fri og med clutchpedalen ute, så forsvinner det når man trykker inn clutchpedalen? Endret Februar 18, 2010 av mazdaeiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Da bør det forsvinne når man frir ut, men ikke nødvendigvis helt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaeiger Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Hmm okei! For det blir helt stilt og fint når jeg trår inn clutchpedalen.. Men får man kjøpt bare det lageret vanligvis? Eller må man skifte hele/deler av gearkassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg