Gå til innhold

reparasjon av kantkjørt felg

Ranger emnet


RuuDpus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om jeg skal reparere noen kantkjørte felger. Kjøpte noen 18" felger billig pga kantkjøring. De er rette, men litt kantkjørte. Det oppripa er blitt sort. Hadde egentlig ikke tenkt å fikse noe på det, for synes ikke det var så ille. Er det noen måte det går an å fikse dette på en billig måte? sparkle/pusse/lakke? Kan jeg få tips om rimelige produkter?

 

Det er på ingen måte noen plan at de skal bli 100%, bare så bra som jeg kan få det til enkelt. Det blir ikke noe tema å ta av dekkene.

 

Som dere skjønner har jeg veldig lite peil på lakkering osv ;) Har søkt litt, men fant ingen tråd som passet perfekt.

 

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten denne på Biltema:

http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Reparasjonssett-aluminiumsfelg/

 

Hvis dette er et brukbart alternativ, tror dere jeg trenger et kit pr felg?

 

Ett par av felgene er nok kantkjørte omtrent 5cm, mens de to resterende er kantkjørte omtrent 15cm. Det er veldig overfladisk(ikke dyptgående kantkjøring)

 

Er dette produkter som lukter veldig? Må nesten ordne det i stua da jeg ikke har andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har aldri vært borti settet der før, men vi sliper ut alle hakk og spor, sparkler det som ikke lar seg slipe ut, forså å legge grunning/fyller over, sliper og lakkerer hele felgen.

 

Men du kan prøve det settet så kan du gi en "anmeldelse" på det, er sikker mange som ønsker å få reparert felgene sine billig å greit.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har aldri vært borti settet der før, men vi sliper ut alle hakk og spor, sparkler det som ikke lar seg slipe ut, forså å legge grunning/fyller over, sliper og lakkerer hele felgen.

 

Men du kan prøve det settet så kan du gi en "anmeldelse" på det, er sikker mange som ønsker å få reparert felgene sine billig å greit.

 

Hvor mye tar dere sånn ca for en sånn jobb da?

Endret av kjetilbm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår