BjørnarGolf Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Vurderer motorbytte... Hvilke motorer krever minst "ombygging" Den jeg har nå er en 1,6 monotronic 93mod 75 hest. Vil gjener bytte over til den nyere 1,6 med 101 hest. Motorfester? Elektrisk? Hvor mye arbeid lurer jeg på rett og slett :) Takker meget for de svara jeg får :) Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Vurderer motorbytte...Hvilke motorer krever minst "ombygging" Den jeg har nå er en 1,6 monotronic 93mod 75 hest. Vil gjener bytte over til den nyere 1,6 med 101 hest. Motorfester? Elektrisk? Hvor mye arbeid lurer jeg på rett og slett :) Takker meget for de svara jeg får :) Motorfester er like.. Elektrisk er ikke likt, du trenger selvsagt ECU og litt ledningsnett, da f,eks AFT motoren har LMM osv. Vil anta at ledningsnett er likt fra sikringsboks til storkontakten i motorrommet, denne sitter like ved fordeleren. Har din bankesensor? Svinghjulssensor har den neppe, denne må også kobles opp til ny ECU.. Helt kurant motorbytte, men var jeg deg ville jeg heller vurdert 1,8 Monojet, den har akkurat samme ledningsnett, eksos mm.. Mindre arbeid, å sikkert enklere å finne motor og girkasse :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Hva er bankesensor? Så en 1,8 monojet passer rett inn uden om hjernen? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Hva er bankesensor? Så en 1,8 monojet passer rett inn uden om hjernen? Bankesensor er en sensor som registrerer tenningsbank og retarderer tenningen tilsvarende. Sitter i forkant av blokka, til høyre for vannpumpe/dynamo. Skal være samme ledningsnett på disse ja... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Er ikke bankesensor på 1,8 90hk hvertfall. Når jeg bytta regreim og tok første prøvetur hadde jeg tenningsbank som faen. Måtte fram med apparatet å justere fordeler. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Tror ikke det er bankesensor på min 1.6 heller. har skiftet reg-reim. Så ikke noe da jaffal. Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 siden det er snakk litt snakk om motor fester...er det mye forskjell på festene fra 1.8gl og en 2.0 GTI? Elektriske? forstilling? eller kan jeg bar sette inn en kvassere kam å få den samme effekten? Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Motoren min begyner å ble trøtte, har brukt litt peng på den, girkasse,clutch å div. Så jeg kjører til den ryker, så hiver jeg i en 1.8. Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Alle golf-motore på 4 sylindre har samme motorfeste plassering, men de største motorene har sterkere fester enn de minste motorene. En vanlig 1,6 75hk og en 1,8 90hk kan byttes uten noe problem. Jeg har stående en motor med garantert 136.ooo km på telleren til salgs. Vil du bytte til en 1,6 101hk har jeg dette også. Har liggende komplett ledningsnett, hjerne, girkasse, eksos og alt du trenger for ett bytte. Denne motoren har gått kun 155.000km Ønsker du noe av det jeg har liggende kontakter du meg på mail post(krøllA)multiinvest.no Mvh Vidar Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.