Gå til innhold

Nok en ungdomsbil tråd!

Ranger emnet


3nity

Anbefalte innlegg

Ja, jeg lager nok en ungdomsbil tråd, da de andre ikke passet kriteriene mine :)

Det blir bilkjøp på en 7-8 måneder, kjører for tida rundt på en Ktm lettsykkel.

 

 

 

Jeg er ute etter dette når det kommer til bilkjøp :

 

-Ikke noe særlig mer en 90 000 NOK

-Ikke være noe "dyrt" vedlikehold på bilen (topper f.eks. som ryker)

-5 seters

-Helst 4x4 eller RWD (Framhjuls går til nød dersom bilen er morsom nok)

-Ha litt hester i seg (Helst en 140++), forsikringen er ikke noe problem uansett bil.

-Er heller ikke glad i stasjonsvogner, synes kun det er Audi og VW som er noe fine (min mening selvsagt )

 

Jeg er også meget usikker på turbo eller ikke på førstebilen, synspunkt her ? :)

 

Biler som jeg har sett en del på:

Audi A4/A6 1.8T (problemer med koks i oljeslangen til turboen ?)

Audi S4 2.2T (De fleste som ligger på nett har kanskje gått for langt)

BMW E36/E30 318IS eller 325I/TDS (skjønt det slik at 318is motoren er svært bensingjerrig)

Volvo 740/940 TIC sedan (Delvis skeptisk til Volvo pga mye ihjelkjørte biler ute /jallamekk)

Audi A3 1.8T / Golf 1.8T / Renault Clio Sport (små morsomme biler med mye hk per kg)

Mazda 323 GT-X/R (Vanskelige å få tak i strøkne, og mye skruing?)

 

Her er de fleste bilene med turbo , kom gjerne med forslag til biler med morsomme sugemotorer !

 

Biler som jeg IKKE er interessert i :

Volvo 240 (blir FOR harry , og alle kjører dette her på bygda)

Mercedes (liker ikke designet for alt her i verden)

Citroen

Saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa..

 

Golf g60 syncro/ vr6 syncro

Nissan Sunny GTI-R (litt usikker på pris, men er en rå bil i mine øyne)

Audi 100/200 turbo quattro/ v8

BMW 325 ix

Lexus Is 200

 

Jeg hadde gått for enten Golf mk2 g60 syncro, eller en Audi 200TQ. Begge bilene får du gooodt under 90k, og jeg mener det er veldig kjøreglede i de begge, og ikke minst i golfen! Du sier ikke noe om hvordan årsmodell du er interessert i, så det er ikke tatt i betraktning :)

Audi 200 20V TQ, RH ZW2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svaret er enkelt, kjøp en volvo 940 tic som er i god stand, da har du skuddsikker bil på alle måter som går nokså bra, de andre blir for dårlig kvalitet

 

evt så er 325tds med chip, filter og åpnere eksos en meget artig bil som går billig og holder bra, den går såpass mye billigere enn volvoen at jeg trur nesten det er bedre valg egentlig

 

audi er for dårlig kvalitet og altfor vanlig til at jeg ville gitt det noe tanke i hvertfall

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også skjønt det slik at Volvoer er skuddsikre biler, basert på online forums, og det er en del av de i lokalmiljøet.

Er det trygt å kjøpe en 740/940 TIC som har gått enn 300 000 km ?

Bør en belage seg på skifting av noe da ?

det er ikke noe problem nei, går enda 300k til =P

min 740TIC hadde gått 370k når jeg solgte den, da var den gulle go..

helt til neste eier havarerte motorn, Turbohavari.. Wastgate-vacumslangen som hadde hoppet av..

 

 

jeg fra mitt syn så har jeg selv ville gått får en 740TIC gulle goe biler =) ..

 

men framfor TIC igjen har jeg personlig ville ha gått får en Opel Omega med MV6 (3L V6 211hk org)med manuell kasse.

da har du bil som ser godt ut å god å kjøre ;) utrolig sprek også ;)

men pass opp får rust på julbue å bakdører ;) det er kronisk på omega =/

Opel Omega B 2.0 GL : Simons effektanlegg.

Lyd: ADS 700.1 2800W forsterker, DynaBel 1,5Fard kondesator, 2Rockford diskanter, 1stk raskSpiller.

Masse planer for bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf g60 syncro/ vr6 syncro: du foreslår en av di største drittbilene som er...LOL

 

Nissan Sunny GTI-R (litt usikker på pris, men er en rå bil i mine øyne) kule biler! anbefales!!

 

Audi 100/200 turbo quattro/ v8: til en ungdom som er hard på pedalen?? vist du kjenner disse motorene, så er ikke det noe du anbefaler til en ungdom...min mening..

 

BMW 325 ix et BRA valg, billig pen bil som går BRA!!!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår