Gå til innhold

Vurderer Hyundai, Ford, Nissan og Jeep...noen jeg burde styre unna?

Ranger emnet


medister

Anbefalte innlegg

I en alder av 30 tok jeg lappen etter oppfording fra sjefen med firmabil som lokkemiddel...å nå, etter å ha fisi rundt i en altfor bråkete Renault Kangoo har lysten på noe eget meldt seg.

Har kikket litt rundt på nettet å vært innom det byen har og tilby av bilbutikker og kommet frem til at bilene som falt mitt hjerte nærmest var : Hyundai Santa fee, Ford Kuga, Nissan Pathfinder og Jeep Patriot.

 

Jeg har null greie på bil, så disse er kun valgt ut fra et utseende jeg har lyst til å betale penger for...Er det noen av disse jeg burde holde meg unna? og i tilfelle hvorfor?

 

Vet at blant annet Jeep har fått litt pepper for billig plast interiør og litt støy..men tviler på at den når Kangooen jeg har til støvlene, så det ser jeg ikke på som noe avskrekkende...lurer egentlig mest på driftsikkerhet osv...har ikke lyst til å kjøpe meg et problem og en utgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det varebil du er ute etter så er Santa Fe'en neppe noe for deg. Den er umulig å sitte i når skilleveggen er der. Jeg som er 1.80 får nesten ikke plass når setet er helt inne mot skilleveggen, og da sitter jeg kronglete. Veldig synd, for det er en god bil å kjøre. (hardplast er det jo, men den ser pen ut både utvendig og innvendig, og den er godt støydempet)

 

Men på en annen side så har jo Hyundai 5 år garanti, så det er jo veldig kjekt når du skal kjøre mye.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det varebil du er ute etter så er Santa Fe'en neppe noe for deg. Den er umulig å sitte i når skilleveggen er der. Jeg som er 1.80 får nesten ikke plass når setet er helt inne mot skilleveggen, og da sitter jeg kronglete. Veldig synd, for det er en god bil å kjøre. (hardplast er det jo, men den ser pen ut både utvendig og innvendig, og den er godt støydempet)

 

Men på en annen side så har jo Hyundai 5 år garanti, så det er jo veldig kjekt når du skal kjøre mye.

 

Ja, har hørt noen rykter om at den kan være i trangste laget, men jeg har prøvd den, å med mine 178 velsignede cm var det ikke noe problem :)

 

Det jeg hovedsaklig lurer på er om jeg burde styre unna noen av de grunnet mye feil osv. Komfort og utseende har allerede sluppet gjennom nåløyet for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke eksakt hvilke feil som har oppstått på santa fe, men foringer i bakstell vet jeg har vært noe bytting på, samt en garantiaksjon på et reimhjul til a/c-kompressoren. Ellers er det et merkelig fenomen med at pærene i frontlysene går endel. Det har visst vært problemer med at pærene har blitt for varm i lykta slik at de ikke varer så lenge som de skal.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pathfinderen er grei nok den, men ikke noen ultimat trekkbil, litt motortrøbbel, og en del småtrøbbel med ledningsnett på ramma.

Men den koster ærlig talt mere enn den smaker.

 

Var det jeg fryktet...Hørte med basen i et firma som hadde kjøpt inn fire pathfindere til firmabiler...og der røyk klutsjen på to av de det første året, men det gikk på garantien, så han var fornøyd lel :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår