mazdaeiger Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 Hei! Driver å skifter clutch på min 90mod mazda 626 2,2i 4wd. Men når jeg tok av clutchen så var der noen veldig små "sprekker" i svinghjulet. (Har ikke blitt til sprekker ennå, men ser ut som det er på vei til å bli) Så har sikkert blitt varmgang i svinghjulet. Har ikke råd til nytt/brukt svinghjul heller nå så.. Så det jeg lurte på er, om jeg bare kan montere på det nye clutchsettet og håpe på svinghjulet holder noen år til? :) Evt, kan jeg pusse så vidt det er over det med et fint sandpapir? Å en ting til, hva er et bra middel til å rengjøre gearkassen med inn og utvendig? Bremserens funker det bra? På forhand takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 Prøv å puss med 1200 papir over og se om sprekkene dine forsvinner.. Gjør dem det, tut å kjør.. Hvis ikke, kjøp deg nytt.. Er vanvittige krefter i sving når et svinghjul sprekker og kommer inn i cupe.. Sitrusrens eller bremserens er god sort ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaeiger Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 Okei:) Håper det går bort med litt pussing da! Det koster 4500kr for nytt svinghjul, og å frakte det fra bilopphuggeri er heller ikke billig så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaeiger Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Har bare p240 papir liggendes. Men kanskje jeg får p400 eller p600 på monter eller fargehandelen.. Men blir det alt for grovt, og fare for skeivhet på svinghjulet? Skal nå bare pusse litt så.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Blir neppe for grovt nei.. Sålenge du ikke pusser hardt å lenge på samme plass blir det nok bra.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Jeg leverte et svinghjul inn til dreiing. Kostet 400 kroner, svinghjulet ble som nytt, med perfekt overflate for en ny clutch! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaeiger Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Okei! Fikk kjøpt meg p600 papir i dag så det for vel klare seg :) Men ja, hadde jeg hatt bedre tid på meg sku jeg ha sendt svinghjulet til dreiing, men må bli ferdig og montere alt igjen på mandag, så får bare prøve å pusse det og satse på det går bort det lille som viste.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg