xistenz6 Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Hei har en audi coupe 1989 mod. 2.3 10v NG. fikk den endelig i gang i går og nå jeg skulle ut og prøve kjøre den i stad så fikk jeg kjørt 1000meter så helt plutselig så ville den ikke gå på 5 sylindere mer men bare 1. (som er sylinder nr5) noen som har en anelse om hva dette kan være for noe galt? har prøvd og bytte fordeler og coil også men hjalp ikke:( men det hender det er en eller annen sylinder som tenner litt, men det er skjeldent:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Du sier at du endelig fikk den igang... Hva er historien rundt dette, at du ikke får motoren til å gå? Har du skrudd/overhalt/bytta noe på motoren? Er det noe som plutselig har skjedd? Greit å vite litt, før man "feilsøker". ;) Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 det var et par ledninger til skiltlys\dashbordlys som hadde brent. og har da hatt ute hele dashbordeet for og fikse dette men viste seg også at forige eier og har prøvd men ikke gjort ferdig. så dette ble mere vrient en det trengte. men fikk det til etter mye omm og men :) hadde sikrings boks også ute men alt er satt tilbake der det skal. så jeg satte alt sammen igjen og bilen startet men kom som sagt ikke lengere en 1000 meter før det ble noe mere tull:( før jeg kjørte så gikk motoren ordenlig når jeg ruset den opp. beklager vis dorlig forklart men er desverre rammet av dysleksi:) takker for svar:d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 (endret) Tenkte meg sikringsboksen ja... Dobbel og trippel sjekk sikringsboksen din. Mål spenninger. Sjekk relèene også i sikringsboksen. Begynn der... :) Endret Februar 12, 2010 av Jahny Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 Om bilen faktisk skal kunne klare å gå på bare 1 sylinder, så betyr det at det mest sannsynlig er manko på komp på resten. Min erfaring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 dobbel og trippel? har du noen tegning eller noe mer jeg kan gå etter? er ikke så mye inni dette. men er rart bilen gikk fint når den sto stil. og når jeg ruset den opp, men først etter jeg hadde kjørt litt så gikk den bare på 1 sylinder:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 skal måle komp i morgen:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 dobbel og trippel? har du noen tegning eller noe mer jeg kan gå etter? er ikke så mye inni dette. men er rart bilen gikk fint når den sto stil. og når jeg ruset den opp, men først etter jeg hadde kjørt litt så gikk den bare på 1 sylinder:S Sjekk at ting sitter på plass. At ikke en sikring/relè/ledning har hoppet av. I og med at bilen virket den første km, kanskje noe du har skrudd på er hoppet av. :) Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 åja det kan hende:) får skjekke det i morgen har ikke tid i dag:( er så iriterende når sånnt skjer:S takker for innspill:D det var foresten bra med komp i alle sylinderene. var 11 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 (endret) Om man har fikla med ledningsnettet og sånt, så blir det jo ikke plutselig dårlig komp på sylindrene. Får man feil, så går man tilbake til det man har fiklet med (særlig så kort tid som 1km etter skruing), og sjekker at kabler, ledninger, sikringer, relèer og sånt sitter fortsatt som det skal. VAG sikringsbokser (ikke ofte... men) kan lage krøll. Jeg har hørt noen "skrekk"-historier. :) Alle vet (tror jeg) at hvis man napper ut den rette sikringen, så får man ikke starta motorn. Samme hvis man napper ut et relè (f.eks. bensinpumpe relèet, e.l.). ;) Jeg tror at det er en ledning eller noe slikt, som har hoppet av der en plass du har skrudd. Dårlig kontakt eller.no. Prøv å rikle litt. Rart om motorn plutselig skal ta kvelden, bare ved å ha av dashbordet og bytte ledninger... :) Endret Februar 13, 2010 av Jahny Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 ja syntes det er rart jeg også. men må prøve de tipsa jeg får:D får gå over ledningene og sikringsboks igjen i morgen og se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 alle sikringer\releer er hele. og alle ledninger sitter der de skal :S kan det være bensin fordeleren som kan ha tatt kvelden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Om man har fikla med ledningsnettet og sånt, så blir det jo ikke plutselig dårlig komp på sylindrene. Får man feil, så går man tilbake til det man har fiklet med (særlig så kort tid som 1km etter skruing), og sjekker at kabler, ledninger, sikringer, relèer og sånt sitter fortsatt som det skal. VAG sikringsbokser (ikke ofte... men) kan lage krøll. Jeg har hørt noen "skrekk"-historier. :) Alle vet (tror jeg) at hvis man napper ut den rette sikringen, så får man ikke starta motorn. Samme hvis man napper ut et relè (f.eks. bensinpumpe relèet, e.l.). ;) Jeg tror at det er en ledning eller noe slikt, som har hoppet av der en plass du har skrudd. Dårlig kontakt eller.no. Prøv å rikle litt. Rart om motorn plutselig skal ta kvelden, bare ved å ha av dashbordet og bytte ledninger... :) nå har jeg fått den til og gå på alle sylinderene. men det varer ikke lenge om gangen da. det var gnist i mine gamle plugger men var feil farge:S så har fått inn noen nye. men når jeg starter bilen så ryker det helt SYKT masse:S noen ide om hva dette er? og når bilen har stått og gått en stund på tomgang så begynner den og fuske så stopper den? nå skjønner jeg ingenting:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 alle sikringer\releer er hele. og alle ledninger sitter der de skal :S kan det være bensin fordeleren som kan ha tatt kvelden? JA! Prøv å bytt den. Grått alu hode... er det ikke det på denne tro? Sjekk også at du ikke har nappa av en luftslange fra luftfilterboksen... Da vil den heller ikke gå... Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 vet du om jeg har ke-jetronic eller ke3-jetronic i bilen min? tenkte jeg skulle prøve meg på og lese ut feilkoder via.vis jeg skjønner noe for jeg har både de ledningene som de snakker om her og bensin relè som jeg kan sette inn sikring. http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.