Gå til innhold

Kadett 1.6 Turbo

Ranger emnet


Bilmann

Anbefalte innlegg

Originally posted by kroffer

Hvorfor skal du ha en intercooler i tillegg når bensinen skal gi en virkning som er bedre enn noen som helst intercooler?

 

Nå har ikke jeg noen som helst planer om å sette gasseren før turboen, og dermed vil jo ikke bensinen kjøle noe særlig... derfor har eg fått tak i trykkgasser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikkje kanskje vært bedre og sette for eks en volvo b23 eller no i.. Vet om en del folk som har satset på volvo i turbo prosjekter, blant annet en med en bmw e30 den var visst god for omtrendt 400 gamp i tilleg til at det skal ikke være så vanskelig å få en volvo motor under panseret på en opel (?) Er jo veldig mange som kjører med volvo motorer i oplene sine i for eks. rallycross og slikt..

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den er jo nesten gratis...

Selvfølgelig.. Hvilken motor man kan bruke kommer jo helt an på hvor mye penger man eg villig til å bruke.. men jeg tror faktisk det kan være lurere å investere i en calibra turbo motor enn å prøve å turbo konvertere en kadettmotor.. Blir sikkert bedre i lengden siden denne motoren er bygger for turbo.. Evt kan du bruke som jeg har nevnt tidligere en volvo b21, b23.. dette kan jo bli ett problem siden kadettene har forhjulstrekk men hadde jo vært enda fetere med bakhjulstrekk..

Mvh Fredrik

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår